سرنوشت تنها زمین فوتبال جوانان ارومیه چه خواهد شد؟

در انتخابات سال ۹۲ دکتر حسن روحانی که  از خوش صحبت ترین کاندیداهای ریاست جمهوری کشور بود با قول ها و شعار های متفاوت که در دل مردم یکی از شهرهای محروم کشور یعنی ارومیه بنشید و رنگین کمانی از وعده ها تشکیل داد تا مردم به وی اعتماد کنند و به عنوان ریاست جمهوری وی را برگزینند.

اما روحانی که در شعار خود گفته بود در اولین روز کاری دولت خود جلسه اش را برای احیای دریاچه ارومیه برگزار خواهد کرد با تابش آفتاب ,رنگین کمان شعارهای روحانی نیز ناپدید شد تا جایی که باعث شود روحانی قریب به سه سال تمام نتواند در سفرهای استانی خود آذربایجان غربی را در برنامه داشته باشد اما امسال خداوند متعال با بارش باران توانست به جای روحانی که قول داده بود با اشک هایش دریاچه ارومیه در کند کمی از تبخیر زود هنگام جلوگیری بعمل آورد تا رئیس جمهوری بتواند نفسی راحت کشیده و فورا برای حضور در این استان برنامه ریزی داشته باشد.

حال با توجه به سفر قریب الوقوع شخص اول دولت تدبیر و امید و حضور وی در کنار دریاچه بی رمق ارومیه موردی ذهن نگارنده را مغشوش کرده است که تا بحال پاسخی برای آن نیافته است.

استان آذربایجان غربی و به طبع آن شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان در بسیاری از شاخص ها در انتهای جدول قرار دارد ، زیرساخت های ورزشی نیز از این موارد مستثنی نیست .

ارومیه با داشتن تنها یک چمن ورزشی برای برگزاری مسابقات رسمی کشوری که آن هم با بسیاری نواقص مواجه است و یکی از قدیمی ترین مجموعه های ورزشی در کشور است در زمره محروم ترین شهرهای کشور قرار دارد . در کنار این مورد چندین سال است مجموعه ای پانزده هزار نفری باکری در حال ساخت است که به نظر می رسد عمر دولت تدبیر و امید به پایان خواهد رسید اما این مجموعه همچنان افتتاح نخواهد شد .

شنیده ها حکایت از آن دارد استقبال مردمی از روحانی در استادیوم تختی و چمن ورزشی انجام خواهد پذیرفت.اما سئوال اصلی اینجاست این استقبال به چه قیمتی در این استادیوم برگزار می شود؟ به قیمت تخریب تنها چمن ورزشی این شهر که تنها کور سوی امیدی برای برگزاری مسابقات فوتبال در آن است و دلخوشی جوانان بی بهره از امکانات ناچیز تقسیمات منابع کشوری است.

مبرهن است مردمی که برای استقبال روحانی خواهند آمد و پای بر روی چمن ورزشی شهر ارومیه خواهند گذاشت به طور کلی این مجموعه تخریب خواهد شد و هزینه گزافی برای ترمیم آن نیاز خواهد بود به دور از آنکه حال برای دریافت همین هزینه چندین ماه باید نامه نگاری شود تا اعتبار کافی برای همین تخریبات به بار آمده از سفر رییس جمهور دریافت شود.

به نظر می رسد اعضای ستاد استقبال از روحانی می توانستند با تدبیر محلی مناسبتر را پیش بینی کنند تا امید مردم برای ادامه حیات تنها چمن ورزشی ارومیه از بین نرود.