ربیعی مدیرکل اداره کار آذربایجان غربی را عزل کرد

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر که مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی توسط وزیر کار عزل شد، اظهار داشت: اجرای حکم شلاق کارگران معدن آق‌دره تبعات بسیار سنگین و اعتراضات گسترده ای در سطح جامعه کارگری به دنبال داشته است.

وی گفت: وزیر کار علاوه بر این، با دادستان کل کشور درباره کارگران شلاق‌خورده و زندانی آق‌دره نامه‌نگاری کرده است که خواستار پیگیری دلایل صدور این حکم توسط قاضی پرونده و مشکلات آن شده است.

توفیقی با بیان اینکه اقدامات این‌چنینی برای پیگیری مشکلات کارگران مثبت است، اما باید قبل از وقوع آن چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: ما نگرانیم از اینکه در آینده چنین اتفاقاتی رخ دهد و بعد از آن، نامه‌نگاری‌ها و عزل و نصب‌ها انجام شود.

این نماینده کارگری با بیان اینکه اعتراضات صنفی کارگران آق‌دره کاملاً قانونی و طبق قانون برنامه پنجم پنج ساله کشور و مقاوله نامه‌های بین‌المللی بوده است،‌ گفت: قطعاً باید دادستان کل کشور نسبت به اقدام تعجب‌برانگیز قاضی پرونده برخورد کند، چرا که در صورت عدم پیگیری، متهم به  نقض حقوق افراد در مجامع بین‌المللی خواهیم شد.

وی افزود: از مسئولان وزارت کار می‌خواهیم تا موضوع روابط کار در کارگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.