ممانعت از امتحان دادن به دلیل پرداخت نکردن شهریه!

مسئولین دانشکده فنی قاضی طباطبائی ارومیه از حضور تعدادی از دانشجویان به دلیل عدم پرداخت شهریه در آزمون پایان ترم ممانعت به عمل آوردند.

تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی قاضی طباطبائی ارومیه طی تماس تلفنی با نسل برهان با اذعان به اینکه نتوانسته اند بخشی از شهریه ترم جاری را پرداخت کنند مدعی شدند مسئولین دانشگاه از شرکت آن ها در امتحان پایان ترم ممانعت به عمل آورده اند.

این دانشجویان خاطر نشان کردند: بدهی شهریه دانشجویان از 200 تا 600 هزار تومان را شامل می شود که سیستم آموزشی به دلیل همین بدهی کارت ورود به جلسه آن ها را صادر نکرده است.

دانشجوبان در ادامه افزودند: روز گذشته که برای شرکت در آزمون در دانشگاه حاضر شده بودیم با ممانعت مسئولین دانشگاه در ورود به محل امتحان مواجه شدیم که در نهایت پس از کش و قوس های فراوان و یک ساعت معطلی اجازه شرکت در امتحان به دانشجویان داده شد.

برخی از دانشجویان طی تماس تلفنی با مسئولین وزارتی پیگیر این موضوع شده اند.

هرچند طی سالهای گذشته مشاهده شده است که برخی دانشجویان علی رغم توانایی مالی و با سوء استفاده از قانون "عدم ممانعت از شرکت دانشجویان در امتحان به دلیل پرداخت نکردن شهریه" ضررهای بزرگی را متوجه دانشگاه ها کرده اند اما شاید مسئولین و مدیران دانشگاه می توانستند با مدیریت بهتر و حساب شده تری از بروز چنین مشکلاتی که در آن دانشجویانی که واقعا از لحاظ مالی مشکل دارند جلوگیری کنند و در عین حال اجازه سوء استفاده به عده ای داده نشود.