۶۰ میلیارد تومان برای احداث جاده ارومیه-مهاباد نیاز است

جلال محمودزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به تشریح وضعیت جاده‌های شهری مهاباد پرداخت و اظهار داشت: چهار بانده کردن مهاباد به سه راهی دارلک و ارومیه در سالهای 88 آغاز به کار کرده اما به سبب عدم پیگیریهای لازم و نیز نبود اعتبار با حرکتی کند و لاک‌پشتی پیش می‌رفت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی روند کنونی پروژه چهاربانده شدن مهاباد به سه راهی دارلک ارومیه را مطلوب خواند و افزود: از وزیر راه و شهرسازی در هفته آتی دعوت شده است تا با بازدید از این پروژه تصمیماتی برای هر چه زودتر پایان یافتن آن اتخاذ شود.

وی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی 60 میلیارد تومان اعتبار برای محور ارومیه به مهاباد در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص، این پروژه در کمترین زمان به اتمام می‌رسد.

محمودزاده به تشریح وضعیت راههای روستایی مهاباد نیز پرداخت و بیان کرد: برخی از ساماندهی راههای روستای این شهرستان از سالهای 88 تا 91 آغاز شده است ولی این پروژه‌ها نیز از روند کندی برخوردار بودند که اکنون با انجام پیگیریهای لازم برخی از پروژه‌ها آغاز به کار شده و برخی دیگر نیز از هفته آتی آغاز می‌شوند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 75 کیلومتر از راههای روستای مهاباد به پیمانکاران واگذار شده و 70 کیلومتر دیگر نیز برای واگذاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم، تا 3 سال آتی 100 کیلومتر از راههای روستایی مهاباد آسفالت می‌شود.