آب
۲۱۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه شور شد

کاظم محمدی اقدم در در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به وضعیت عمومی آب شرب در جهان اظهار داشت: 97.5 درصد از آبهای کره زمین غیر قابل استفاده برای شرب هستند و تنها 2.5 درصد آبها شیرینند که از این رقم تنها 98.1 درصد آن یخ و یخچال‌های طبیعی و 0.59 درصدش را آبهای زیر زمینی تشکیل می‌دهند بنابراین باقیمانده آن قابل استفاده است.

وی افزود: کیفیت آب خط قرمز همه شرکت‌های آب است و به همین منظور روزانه میزان کلر و میکروبهای آب شرب روستاهای استان آذربایجان غربی مورد سنجش قرار می‌گیرد و علاوه بر آن روزانه سه هزار و 760 مورد نمونه برداری کلر سنجی و 630 نمونه برداری میکروبی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی به اعتبارات این شرکت برای کیفیت بخشی به آب شرب روستایی اشاره کرد وافزود: از محل صندوق توسعه ملی 460 میلیارد ریال برای بهبود کیفیت آب شرب 78 روستای استان اختصاص یافته که این روستاها جمعاً 60 هزار نفر جمعیت دارند.

وی گفت: در دو سال آینده اقداماتی از جمله حفر چاه و نصب پکیج تصفیه آب و دیگر اقدامات در این روستاها از محل این اعتبار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت آب شرب روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه گفت: بهبود کیفیت آب حدود 80 روستا در شهرستان میاندوآب در دست اقدام است که در این میان عملیات اجرایی 27 روستا تکمیل شده و آب با کیفیت به مردم تحویل داده شده است و در ارومیه نیز مردم روستاهای قولنجی و امام کندی با حفر چاه جدید از آب با کیفیت برخوردار شده و بهبود آب روستای بزرگ گوی تپه نیز در دست اقدام است.

محمدی اقدم با اشاره به اعتبارات این شرکت در سال 95 گفت: تا به حال حدود 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و توازن منطقه‌ای به شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که قسمتی از آن در قالب اعتبارات 2 ساله صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی گفت: برای تکریم مشترکان سامانه تلفنی 1523 راه اندازی شده که می‌تواند در هر ساعت از روز پاسخگوی مشکلات آب روستانشینان باشد.