اعتبارات پروژه‌های سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد

تقی کهوریان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که با حضور جمعی از مدیران، روسای دستگاه‌های دولتی و عمومی آذربایجان غربی، فعالان حوزه گردشگری و اصحاب رسانه استان در سالن همایشهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در پیوند عمیق با سایر بخشهاست.

وی گفت: فراهم آوری زیرساختهای ریلی، جاده‌ای و توسعه اماکن اقامتی و تفریحی از پیش نیازهای افزایش تعداد گردشگر در استان است بنابراین باید برای رونق دادن به این صنعت زیرساختهای آن بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم سلسله برنامه‌هایی در استان برای توسعه صنعت گردشگری آغاز شده که احداث، تعریض و ساماندهی جاده‌های مواصلاتی مختلف از جمله احداث آزادراه بازرگان به تبریز از جمله آنهاست.

وی افزود: در کنار پروژه‌های جاده‌ای کار احداث پروژه راه آهن مراغه به ارومیه نیز با جدیت جریان دارد.

کهوریان گفت: بر اساس وعده‌ای که داده شده مقرر است اعتبارات مربوط به پروژه‌های مصوب سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان غربی 100 درصد تخصیص یابد بنابراین انتظار می‌رود در دو تا سه سال آینده تحول مطلوبی در حوزه زیرساختهای آذربایجان غربی و در نتیجه در صنعت گردشگری اتفاق بیفتد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: رونق گردشگری سبب افزایش اشتغال و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد استان در بخشهای دیگر نیز می‌شود بنابراین دولت تلاش می‌کند با ظرفیت سازی در این بخش مقدمات ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری را بیش از پیش فراهم کند و در این میان دولت هموار کننده مسیر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است.