کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دمای هوای آذربایجان غربی

مهدی صابری امروز  در ارومیه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی نفوذ توده هوای سرد از امشب به استان آذربایجان غربی است.

وی تصریح کرد: این توده هوای سرد سبب کاهش محسوس دما بین هشت تا 12 درجه در طول هفته جاری در استان خواهد شد، لذا توصیه می‌شود برای تامین حامل‌های سوخت و انرژی اقدامات لازم به‌کار گرفته شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته مرکز استان کمترین هوای استان را داشت و  شهرستان‌های تکاب و پلدشت با پنج درجه زیر صفر سردترین شهرهای آذربایجان غربی گزارش شده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر هوای استان غالبا ابری است، ادامه داد: در اغلب شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز شاهد بارش پراکنده برف هستیم.

صابری ادامه داد: با توجه به تصاویر ماهواره و خروجی مدل‌های هواشناسی از امشب بارش برف و باران از مناطق جنوبی استان آغاز شده و به تدریج تا بعد از ظهر روز پنجشنبه همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: فردا برای مناطق مرزی و جنوبی استان بارش‌ها قابل توجه خواهد بود و از اوایل هفته آینده فعالیت سامانه بسیار سرد سبب بارش‌های پراکنده و افت محسوس دما در استان خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به پیش‌بینی هوای استان، اذعان داشت: فردا آسمان استان همراه با بارش برف و مه آلود بوده و از بعد از ظهر کاهش ابر و افت دما را شاهد خواهیم بود.

صابری با اشاره به پیش‌بینی هوای آذربایجان غربی طی روز جمعه، اعلام کرد: روز جمعه نیز شاهد آسمانی نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی خواهیم بود.