خارج کردن توده 5 کیلویی از شکم دختری در نقده

سرپرست تیم جراحی و متخصص جراحی عمومی بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) نقده در آذربایجان غربی روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بیمار به علت درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود.

دکتر یعقوب اروجی اضافه کرد: وجود توده در داخل شکم این بانو پس از معاینه و با انجام آزمایش تشخیصی تایید و مقدمه جراحی آماده شد.

وی ادامه داد: به جهت نیاز به دقت در تمام زوایای این گونه جراحی ها، تیم جراحی پس از یک و نیم ساعت موفق به خارج کردن این توده شدند و این سرعت در عمل جراحی خود نوعی رکورد است.

وی با اشاره به اینکه منشا این توده تخمدان بوده است، گفت: ابعاد این توده 30 در 23 سانتیمتر و ارتفاع آن 16 سانتیمتر بوده و هم اکنون حال عمومی و شرایط بیمار پس از عمل رضایت بخش است.

وی اظهار کرد: این توده برای ادامه درمان و تشخیص نوع آن به آزمایشگاه ارسال شده است و بیمار نیز با وضع رضایت بخش زیر نظر پزشکان قرار دارد.

این متخصص و جراح عمومی از بانوان خواست سالی یک بار تحت معاینه و آزمایش قرار گیرند تا در صورت تشخیص چنین بیماری، در مراحل اولیه درمان شوند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) نقده یکی از بیمارستان های مجهز آذربایجان غربی بوده و این شهرستان در دولت تدبیر و امید از اعزام بیمار به خارج شهرستان بی نیاز شده است.