عده‌ای خارج از کشور در حادثه هتل تارای مهاباد معرکه‌بیار میدان بودند

نادر صفرزاده ظهر امروز در سمینار پدافند سایبری در جمع کارشناسان فناوری اطلاعات و حراست دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امروز باید تمامی هم و غم ما این مسئله باشد که به اطلاعات ما نفوذ نشود تا با استفاده از آن مورد تهدید قرار بگیریم.

نادر صفرزاده با گسترده خواندن بخش سایبری در همه دستگاه های دولتی تصریح کرد: در پیامدهای حادثه پلاسکو که در چهار راه استانبول تهران رخ داد و همه ایران را تحت تاثیر قرار داد تا ماجرای هک ایمیل‌های کلینتون در انتخابات آمریکا به‌خوبی شاهد اهمیت توجه به گسترش و میزان نفوذ تهدید سایبری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با بیان حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اهمیت نگهداشتن سر و رازداری افزود: پیام‌های رد و بدل شده بین ادارات و افراد باید محرمانه باشد.

وی با یادآوری حادثه هتل تارا در مهاباد و بهره‌برداری ضدانقلاب از آن بیان کرد: در این حادثه عده‌ای خارج از کشور معرکه‌بیار میدان بودند و برخی افراد از شهرهای اطراف آمده بودند چون فکر می‌کردند که قرار است اتفاقات خاصی رخ دهد.

دشمن شناسی در پدافند سایبری

رئیس گروه تهدیدات سایبری پدافند غیرعامل آذربایجان غربی نیز در این سمینار با تاکید بر اهمیت پدافند در حفظ امنیت و اطلاعات و اقتدار کشور اظهار داشت: پدافند به معنی ضد حمله و در کل به معنی ایستادگی در مقابل حملات است که اگر این حملات نظامی باشد پدافند عامل و اگر بصورت غیرنظامی باشد پدافند غیرعامل گفته می شود.

داود آقایی با اشاره به اینکه درک درست از موقعیت خودی و دشمن در موضوع پدافتن بسیار پر اهمیت است افزود: شناخت صحیح از آنچه که برای دشمن حائز اهمیت است و می‌خواهد به آن دسترسی داشته باشد بسیار مهم است بنابراین باید دشمن شناسی را در خود تقویت کرده و سپس ابزارآلات و تجهیزات مبارزه و دفاع را فراهم کنیم.

رئیس گروه تهدیدات سایبری پدافند غیرعامل آذربایجان غربی با اظهار اینکه در گذشته تهدیدات به‌صورت سنتی و کلاسیک بود ولی در حال حاضر با انواع تهدید و تروریسم مواجهه هستیم گفت: امروزه تروریسم سایبری یکی از مهمترین و مدرن‌ترین آنهاست و دشمن می‌خواهد با نفوذ در بخشهای سایبری به تمامی اطلاعات کشور دست یابد تا کشور را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: در تهدیدات سایبری بحث امنیت ملی نیز مطرح می‌شود چرا که سلب امنیت ملی در فضای مجازی آثار و تبعات فراوانی دارد.

آقایی تصریح کرد: امروزه اشرافیت کامل بر اطلاعات و امینت سایبری و امادگی در مقابل حملات سایبری و مجازی یک ضرورت و اولویت است و همگان باید در این راستا مسئولیت پذیر باشند.