به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق، مردي روز ۲۶ اسفند سال گذشته با مراجعه به اداره ويژه مبارزه با سرقت مسلحانه پليس آگاهي تهران به ماموران اعلام كرد خودرو بنز اسال مدل ۲۰۰۵ او به شيوه مسلحانه سرقت شده است.

در تحقیقات مقدماتی از مالباخته مشخص شد وی قصد داشت بنز را بفروشد و به همین علت در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی فروش منتشر کرد و سارق به بهانه خرید خودرو دست به این دزدی زد. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «بعد از چاپ شدن آگهی جوانی به نام شاهینی برای دیدن ماشین به در منزل‌مان واقع در زعفرانیه مراجعه کرد و بعد از توافق‌های اولیه ساعت ۲۱ روز حادثه برای قولنامه کردن خودرو، مجددا به خانه‌ام آمد. او خواست ماشین را قبل از قولنامه امتحان کند من هم مخالفتی نکردم و با هم ابتدا به خیابان ولنجک و بعد اتوبان شهید چمران و سپس به یادگار امام رفتیم. در بین راه ناگهان خریدار ماشین، با تهدید یک اسلحه مرا مجبور کرد یک برگه را که ظاهرا قولنامه فروش خودرو بود امضا کنم و اثر انگشت بزنم و سپس مرا از خودرو پیاده و فرار کرد.»


همزمان با آغاز تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارق مسلح، دستور توقیف خودرو بنز به همراه دستگیری سرنشینان داخل خودرو به تمامی مراکز انتظامی سطح کشور اعلام شد. همچنین ماموران با بهره‌گیری از اطلاعات مالباخته موفق به چهره‌نگاری از متهم شدند و فهمیدند این سارق همان فردی است که چندین دختر جوان از او شکایت و اعلام کرده‌اند وی با طرح پیشنهاد ازدواج و ادعای اینکه وضعیت مالی خوبی دارد آنها را اغفال کرده است.

در شکایت‌های انجام‌شده از سوی این دختران همگی به نکات مشترکی اشاره داشتند و اعلام کرده بودند جوانی که خود را به هویت «شاهینی» معرفی کرده، ابتدا از طریق اینترنت با آنها ارتباط ایجاد کرده و سپس در ملاقات‌های حضوری، ضمن معرفی خود به عنوان طلافروش با طرح این ادعا که قصد ازدواج دارد، اعتماد آنها را جلب کرده است.

تعدادی از این دختران جوان، دراظهارات خود عنوان کرده بودند شاهینی را سوار بر یک دستگاه بنز مشکی مدل بالا مشاهده کرده‌اند و او به آنها گفته بود بنز را به تازگی و به قیمت بیش از ۱۸۰میلیون‌تومان خریداری کرده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب غالبا در مناطق شمال تهران به ویژه در خیابان آفریقا تردد دارد به همین دلیل بلافاصله تمامی محل‌های احتمالی تردد این شخص تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و او سرانجام ساعت ۱۹روز پنجم اردیبهشت همراه یک دختر جوان در خیابان آفریقا مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه اسلحه کمری با چند تیر جنگی و همچنین یک قبضه اسلحه کمری تقلبی کشف شد.

در تحقیقات انجام‌شده از دختری که همراه متهم بود وی پس از اطلاع از هویت واقعی این مرد و همچنین مسروقه بودن خودرو به کارآگاهان گفت چند ماه قبل با این فرد که خود را شاهینی معرفی کرده آشنا شده و شاهینی از او خواستگاری کرده بود. متهم ۲۶ساله که نام واقعی‌اش «غلامرضا. ص» است در خانه پدری‌اش در خیابان آفریقا زندگی می‌کرد و ماموران در بازرسی از پارکینگ این محل، خودرو بنز مسروقه را کشف کردند.

با آغاز تحقيقات، متهم در اظهارات اوليه منكر هرگونه سرقت مسلحانه شد و ادعا كرد بنز را به قيمت ۱۸۶ ميليون تومان از مالك آن خريداري و وجه آن را نيز در قالب صد هزار دلار پرداخت كرده و قولنامه خريد خودرو را نيز در اختيار دارد اما در ادامه تحقيقات به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر سرقت مسلحانه خودرو، به خريد و تهيه اسلحه از مرزهاي غربي كشور و همچنين اغفال زنان و دختران جوان اعتراف كرد. بنا بر اين گزارش در حال حاضر متهم با صدور قرار بازداشت موقت و براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي و كشف ديگر جرايم ارتكابي احتمالي، در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفته است.