تامین داروهای مورد نیاز برای درمان آنفلوانزا /بازار سیاه دارو در کشور

شهنام عرشی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ، با اشاره به همزمانی شیوع  آنفلوانزا  با بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته  با شروع فصل پاییز  اپیدمی بیماری آنفلوانزا در کشور شروع می شود و هم زمانی شیوع کرونا با آنفلوانزا از اوایل آبان ماه خواهد بود.

او ادامه داد: وزارت بهداشت تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری آنفلوانزا با آغاز فصل سرما اندیشیده شده است و در حال حاضر گروه های پر خطر شامل  مادران باردار و  افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا  قرار دارند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس پیش بینی های لازم داروهای مورد نیاز درمان بیماری آنفلوانزا تامین شده است و در صورت نیاز این داروها  توسط پزشکان تجویز و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ذکر داروهای مورد نیاز سبب ایجاد بازار سیاه در کشور می شود

عرشی گفت: در حال حاضر  ذکر داروهای مورد نظر برای درمان بیماری آنفلوانزا یا داروهای تسکین دهنده بیماری کرونا می‌تواند یک بازار سیاه در کشور ایجاد کند که این مسئله  به هیچ عنوان به نفع مردم و نظام سلامت کشور نیست.

او افزود: برخی از پزشکان تحت فشار مردم داروی خاصی را برای آن ها تجویز می کنند که این کار صحیح نیست و مردم نباید دارویی خاص را از پزشک طلب کنند.

عرشی بیان کرد: اگر مردم دستور العمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند امسال هیچ مشکلی در خصوص بیماری آنفلوانزا نخواهیم داشت.