کشف تجهیزات خودروی قاچاق در شهرری

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: خبری مبنی بر تخلیه و دپوی مقدار زیادی کالای قاچاق توسط خودرو‌های شوتی در بنگاهی در شهر ری دریافت شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی افزود: هویت مالک بنگاه شناسایی و مشخص شد که ۱۰ خودروی شوتی تعداد زیادی کالای قاچاق اعم از قطعات تجهیزات خودرو و لوازم خانگی در این مکان تخلیه کرده اند، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل انبار اخذ شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ تصریح کرد: با اخذ دستور قضایی مراقبت‌های ویژه از محل بنگاه آغاز و کارآگاهان موفق شدند، مالک بنگاه را دستگیر و در بررسی از داخل مغازه ۳ هزار و ۷۲۹ عدد لوازم یدکی خودرو، ۵۲۸ دستگاه لوازم آشپزخانه، ۳۴ هزار و ۶۱۶ عدد ابزارآلات قاچاق فاقد بارنامه و فاکتور و مجوز‌های گمرکی کشف کردند.

سرهنگ گودرزی عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که مالک بنگاه با همکاری همدستش کالا‌های قاچاق را تهیه کرده است و در گام بعدی دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه کالا‌های کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.