اعلام نتیجه پذیرفته شدگان بدون کنکور از امروز

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، اظهار کرد: نتایج نهایی رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ امروز روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

زرین‌آمیزی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) بود منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۵ مرداد ماه سال جاری آغاز شد و پس از ۲ بار تمدید، چهارشنبه ۱۴ مهر ماه به پایان رسید.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر این اساس همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانستند در این مهلت براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

او ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها در مجموعه تمامی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت، به دوره‌های شهریه پرداز اختصاص دارد.

زرین آمیزی تصریح کرد: بر اساس آمار نهایی تعداد ۲۲۵ هزار و ۴۳۰ داوطلب برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی است، ثبت نام کرده اند که نتایج نهایی پذیرش آن‌ها امروز پنج شنبه ۲۴ مهر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.