رد طرح ارائه تسهیلات ویژه به خیرین مسکن‌ساز

در صحن امروز شورای شهر طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ‌ساز برای کمک به تأمین مسکن اقشار محروم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت:‌ مجموعه ضوابط الزام طرح تفضیلی و طرح جامع در این لایحه رعایت نشده است و به طور کلی این لایحه خلاف ضوابط و قوانینی است که شورای شهر بر اجرای آن پافشاری دارد. همچنین در این لایحه تعریف خیرین مسکن‌ساز مشخص نیست.

وی گفت: هر چند که نیت پشت این لایحه خیر و مبارک است اما با این شاکله پیشنهاد شده می‌تواند فساد ایجاد کند و اهداف لایحه محقق نشود.

در ادامه مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره طرح ارائه تسهیلات ویژه به خیرین مسکن‌ساز گفت:‌ امروز تأمین مسکن مشکل بسیاری از مردم تهران است که باید فکر اساسی برای آن بشود.

وی بیان داشت: مطابق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای افراد نیازمند زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: افزایش نرخ مسکن در سال‌های اخیر سبب شده شاهد طولانی شدن دوره زمانی توان خرید مسکن در تهران برای اقشار محروم باشیم که به نظرم طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن‌ساز در کمک به اقشار محروم بسیار حائز اهمیت است.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران طرح ارائه تسهیلات ویژه مسکن‌ساز برای کمک به تأمین مسکن اقشار محروم را رد کردند.