حناچی می‌توانست جهت مقابله با کرونا فعال‌تر عمل کند

ناهید خداکرمی در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: طبق تبصره 4 و 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها انتظار می‌رفت که شهرداری همه امکانات خود مانند سرای محلات و فرهنگسراها را در شرایط اپیدمی متمرکز کند و با کمک بسیج محلات و شورایاری‌ها و خیرین به کمک نیازمندان در شرایط کرونا بشتابد.

وی افزود: برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا با کمک شهرداری می‌توان ایستگاه‌های توزیع ماسک و مواد شوینده در سرای محلات در شرایط قرنطینه توزیع کرد همچنین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای توانمندسازی شهروندان می‌توانست اقدامات مؤثرتری انجام دهد.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ حناچی در ستاد مقابله با کرونا تدوین پروتکل‌های صنفی زندگی با کرونا را همراه با اتحادیه‌های صنفی باید پیشنهاد بدهد و هر صنفی بتواند پس از تعطیلی و همزمان با بازگشایی مجدد، دستورالعمل‌های خود را اجرا کند تا به جای مداخلات جداگانه به یک رفتار سازمانی برسیم.

خداکرمی گفت:‌از سایر سازمان‌ها و نهادها شهرداری می‌تواند دعوت کند مانند سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد مستضعفان بخشی از بودجه و فعالیت‌های خود را جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اختصاص دهد.

وی تأکید کرد: شهرداری به عنوان مدیر پایتخت می‌تواند فعال‌تر عمل کند تا همه با هم تلاش کنیم تا بیش از این جان مردم از دست نرود.