هاشمی: شهرداری لحاف و تشک بندازد جلوی ریاست جمهوری و پولش را بگیرد

 محسن هاشمی در حاشیه صحن امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مباحث امروز شورای شهر و اقدامات انجام گرفته اظهار داشت: از جمله مباحث امروز در مورد نرخ کرایه های مترو و واتوبوس بود که افزایش 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی توسط اکثر اعضای شورای شهر مورد موافقت قرار نگرفت چرا که این افزایش نرخ‌ها مشکلی از حمل و نقل عمومی برطرف نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفتیم به جای افزایش نرخ کرایه‌ها شهرداری مطالبات ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق بودجه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری کند، گفت: سرانجام این لایحه مورد موافقت قرار نگرفت و کرایه‌های حمل و نقل عمومی گران نخواهد شد. 

هاشمی بیان داشت: شهرداری لحاف و تشک بندازد جلوی ریاست جمهوری تا پولش را در حوزه حمل و نقل عمومی بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌همچنین لایحه دو فوریتی برای ایجاد تخفیف مؤدیان در صحن شورای شهر به تصویب نرسید و از این جهت که این موضوع برای بار دوم مطرح شده بود لایحه آن از سوی اعضای شورا رد شد.

هاشمی ادامه داد: همچنین بررسی لایحه مرتبط با گردشگری در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و از آنجایی که متن این لایحه چندان دقیق و جامع نبود و تکلیف را مشخص نمی‌کرد اعضای شورای شهر درخواست برگشت آن را دادند تا وضعیت آن و متن مربوطه دقیق تهیه شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات بعدی شورای شهر شرکت می‌کنید یا خیر،‌گفت:‌من در انتخابات بعدی شورای شهر کاندیدا نخواهم شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا پیگیری مطالبات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی به چه صورت خواهد بود گفت: ما طرحی برای ملزم کردن شهرداری جهت پیگیری مطالباتش از دولت داده ایم اما متأسفانه شهرداری تا حدودی با دولت تعارف دارد.

هاشمی گفت:‌نامه‌نگاری فایده ندارد شهرداری باید در پیگیری مطالباتش محکم‌تر عمل کند این موضوع میان شهرداری و شورای شهر مورد اختلاف است و متأسفانه دولت  اعتباری برای حمل و نقل عمومی اختصاص نداده است.