پرونده‌های دارای مجرمان خطرناک در اولویت قرار گیرند
سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا در برنامه تلویزیونی چاپ اول اظهار کرد: تعداد پرونده‌هایی که به پلیس آگاهی ارجاع داده می‌شوند و به نتیجه می‌رسند، در نوسان است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۲ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به آگاهی، منجر به کشف شدند، گفت: سایر پرونده‌ها نیز در دست اقدام هستند و اقدامات همکاران ما برای کشف آن‌ها ادامه دارد.

سردار قنبری افزود: برخی از پرونده‌ها به لحاظ اثری که در جامعه دارند دارای اولویت هستند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ما امنیت را از دو بعد عینی و ذهنی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بعد عینی امنیت وضعیتی است که به واقع در جامعه وجود دارد، بیان‌ کرد: آمار پرونده‌های عینی پلیس دقیق و معلوم‌ است و بعد ذهنی امنیت، اثری است که نا امنی بر جامعه می‌گذارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برخی جرایم در منظر مردم هستند و جرم خشن محسوب می‌شوند، ادامه داد: یک سرقت مسلحانه ، درگیری، قتل و... احساسات مردم را مورد توجه قرار می‌دهد.

سردار قنبری با‌ بیان‌ اینکه به لحاظ وضعیتی که در جامعه داریم و با وجود فضای مجازی کل مردم در جریان جرم قرار می‌گیرند و پیگیری این جرایم در اولویت است، ادامه داد: ورودی پرونده‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد رقم‌ نگران کننده‌ای ندارد و نسبت به گذشته دارای سیر نزولی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: به لحاظ تعدد پرونده‌ها همکاران شاید نتوانند همه پرونده‌ها را یک سو پیش ببرند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مهم که دارای مجرمان خطرناک هستند باید در اولویت قرار گیرند، گفت: اگر این جرم‌ها کشف نشود، تسری پیدا می‌کند و باعث می‌شود مجرمان مرتکب جرم‌های دیگری شوند و مردم را مورد مخاطره قرار دهند.

سردار قنبری ادامه داد: درصد قابل توجهی از جرایم ما جرایم عادی هستند و ممکن است افراد برای اولین بار مرتکب آن شده باشند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد جرایم ما جرایم خرد هستند، ادامه داد: اولویت بندی پرونده‌ها در پلیس آگاهی موجب نمی‌شود پرونده‌های دیگر از مسیر تحقیقات خارج شوند.