وضعیت نامعلوم فعالیت دستفروشان در پارکینگ پروانه

 الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره فعالیت دستفروشان در پارکینگ پروانه اظهار داشت: تعیین تکلیف غرفه‌داران و فروشگاه‌های صنایع دستی پارکینگ پروانه با تأخیر همراه شده و این پارکینگ با قدمتی نزدیک به 20 سال هر هفته روزهای جمعه با حدود 1100 غرفه پذیرای بیش از 2 هزار دستفروش بود.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ پروانه از محبوب‌ترین بازارهای تهران در روزهای جمعه بود و حدود 21 هزار بازدیدکننده از آن استقبال می‌کردند گفت: شهرداری تهران در آخرین روزهای فروردین سال جاری وعده داد که بعد از پایان محدودیت‌های وضع شده جمعه بازار در موقعیت جدید مستقر خواهد شد ولی این موضوع عملیاتی نشد.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌بنا به وعده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، قرار بود بازار تخصصی صنایع دستی با 1500 غرفه و فضایی حدود 4600 مترمربع در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار گیرد و در اوایل آبان فعالیت خود را آغاز کند. این و عده نیز تا کنون عملی نشده است.

فخاری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت احیای این رویداد هنری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا متذکر می‌شوم تأخیر در راه‌اندازی این جمعه بازار علاوه بر صدمات و خسارت‌هایی که به غرفه‌داران وارد می‌کند باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی شده است بنابر این از حناچی درخواست رسیدگی فوری به این مسأله دارم.