آخرین مهلت اعتراض به نتایج آزمون دکتری + جزئیات

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مقطع دکتری ناپیوسته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹،  اول آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

زرین آمیزی گفت: آمار قبولی در دوره‌های روزانه آزمون دکتری ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر است که از این میان ۵ هزار و ۴۷۶ داوطلب زن و ۷ هزار و ۹ داوطلب مرد هستند. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش اضافه کرد: در دوره‌های نوبت دوم یا شبانه نیز یک هزار و ۷۴۴ نفر، در دانشگاه پیام نور ۲۹۳ نفر، در دوره‌های دکتری دانشگاه‌های غیر انتفاعی ۵۲۵ نفر و در دوره‌های پردیس خودگردان ۹۲۰ نفر پذیرش شده اند.

زرین آمیزی ادامه داد: برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: پذیرفته شدگان دکتری تا پایان امروز شنبه، ۱۰ آبان فرصت دارند در صورت اعتراض به کارنامه خود به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش مراجعه کنند.

او درباره زمان شیوع سال تحصیلی برای این دانشجویان گفت: شروع نیمسال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با توجه به ضوابط، شرایط و امکانات موجود دانشگاه ها خواهد بود.

شیوه اعتراض به نتایج کنکور دکتری ناپیوسته سال ۹۹ 

متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست اعتراض خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود که داوطلبان می‌توانند پس از دریافت آن‌ها از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org مراجعه کرده و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

۱. تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A ۴،

۲. مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متن‌های طولانی خودداری کرده و به اصل موضوع اشاره شود). اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد، زیرا به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد. قبل از درج متن درخواست اطلاعاتی مانند ( نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر، شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر، شماره پرونده، نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت کرده اید) را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید. موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود. تاکید می‌شود جهت تفکیک درخواست‌ها و بررسی سریع‌تر موضوع درخواست الزاما باید مشخص شود.

۳. اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

۴. اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

۵. ثبت امضا و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

۶. تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

۷. تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که فرد در نظر دارد ارسال کند.

نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود. از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد خودداری شود. از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری شود.

نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته ۳: این سامانه جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواست‌ها است. در صورت داشتن هرگونه سوال باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح شود.

تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی‌کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.

نحوه ثبت درخواست

۱. مراجعه به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org 

۲. بخش‌های مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه وارد شود.

۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری کنید.

۶. در  انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک شود. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال می‌شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.