جزئیات ابتلای فردی به‌طور همزمان به آنفلوآنزا و کرونا

یکی از کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی شهرستان سولانو در ایالت کالیفرنیا به طور همزمان به آنفلوآنزا و کووید-۱۹ مبتلا شده است.

مقام‌های بهداشتی با استناد به حفظ حریم شخصی بیمار، جزئیات کمی از او از جمله سن یا جنسیتش فاش کردند اما گفتند که این بیمار بین ۲۰ تا ۶۵ سال سن داشت و در بخش مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کرد و هیچ بیماری زمینه‌ای نیز نداشت.

مشخص نیست که آیا می‌توان این مورد ابتلا را به عنوان نخستین ابتلای همزمان آنفلوآنزا و کووید-۱۹ در آمریکا عنوان کرد اما روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه نوشت که ممکن است با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در فصل سرما و همزمانی آن با آنفلوآنزا، آخرین مورد نیز نباشد.

مقام‌های حوزه بهداشت آمریکا هشدار داده‌اند که ممکن است مردم با آنچه که «عفونت دوقلو» نامیده می‌شود روبه‌رو شوند.

ترکیب مرگبار کووید-۱۹ و آنفلوآنزا

بلا ماتیاس، رئیس اداره بهداشت شهرستان سولانو گفت که بیمار مبتلا به این دو بیماری در حال بهبودی است.

او افزود: این یک نشانه کاملا واضح از احتمال وقوع دو بیماری به طور همزمان است. می‌دانیم که در این فصل ویروس آنفلوآنزا وجود دارد همزمان موارد ابتلا به کووید-۱۹ را نیز شاهد هستیم. ابتلا به هر یک از این بیماری‌ها ممکن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و نسبت به بیماری دیگر مستعدتر کند.

او تصریح کرد که بیمار از طریق تماس با دوستان و اعضای خانواده و نه در محل کار به دو بیماری مبتلا شد. اوایل هفته گذشته علائم در بیمار شروع شد و آزمایش او در هر دو بیماری مثبت شد ولی اکنون در حال بهبود است.

متخصصان بیماری‌های عفونی مدت‌هاست هشدار داده‌اند که ابتلا به دو بیماری می‌تواند منجر به یک بیماری شدیدتر شود.

جان سواتزبرگ، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه برکلی آمریکا می‌گوید: قطعا ابتلا به هر دو بیماری نمی‌تواند خوب باشد و ممکن است برای فردی که هر دو ویروس را در بدن دارد یک چالش بزرگ‌تر بوده و این می‌تواند عواقب بدتری داشته باشد.