آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید در امسال

معاون آموزشی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان جدید در امسال توضیح داد و افزود: با توجه به ایام کرونا و شیوع آن در این موقع از سال به برخی دانشگاه ها مجوز افزایش تمدید دو یا سه هفته ای ترم جاری داده شد تا دانشجویان بتوانند به دور از استرس ترم جاری را به پایان ببرند. در ادامه جزئیات بیشتر از نحوه تحصیل دانشجویان جدید در دانشگاه ها را در خبر افکارنیوز بخوانید.

 به گزارش افکارنیوز،  علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درباره تاخیر آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان نو ورود و چگونگی جبران آن گفت: همه دانشگاه ها از اواخر شهریور و اوایل مهر فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ممکن است زمان آغاز فعالیت آموزشی دانشگاه ها در برخی از آنها از یک هفته تا ۱۰ روز تفاوت داشته باشد ولی همه دانشگاه ها در آن بازه زمانی اعلام شده فعالیت خود را شروع کردند، دانشجویانی که تازه به دانشگاه ها ملحق می شوند حدود یک ماه و ۱۰ روز از آموزش عقب مانده اند.

برنامه های وزارت علوم برای جبران عقب ماندگی نو دانشجویان در برخی دانشگاه ها

 

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دانشگاه ها برای اینکه این ترم دانشجویان با مشکل مواجه نشود و بتوانند این ترم را با موفقیت پست سربگذارند، برنامه هایی را پیش بینی کرده اند، مجوزهایی هم به دانشگاه ها داده شده است.

 

دانشگاه آزاد

 

وی ادامه داد: دانشگاه ها می توانند واحدهایی که ارائه می دهند که کمتر از معمول باشد همچنین ساعت های کلاسی را اضافه کنند تا دانشجویان در بازه زمانی باقی مانده از ترم، بتوانند جبران کنند.

امکان تمدید ترم جاری میسر شد

خاکی صدیق با بیان اینکه تمدید ترم دانشجویان نو ورود برای جبران عقب ماندگی این دانشجویان از آموزش در دستور کاری برخی از دانشگاه ها قرار دارد افزود: همچنین دانشگاه ها می توانند ترم دانشجویان را برحسب ضرروت دو تا سه هفته تمدید کنند تا دانشجویان بتوانند درس شان را با آرامش به پایان رسانده و لطمه ای بابت این موضوع نبینند