نحوه درخواست تغییر انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور‌ سراسری

نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ جمعه، ۹ آبان ۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر شد. در این آزمون تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در این دوره پذیرفته شدند اما با توجه به اینکه هر سال بعد از اعلام نتایج  برخی از داوطلبان متوجه اشتباه خود در انتخاب اولویت های می شوند، سازمان سنجش به منظور مساعدت با این داوطلبان امکانی را فراهم کرده تا به درخواست های این داوطلبان ترتیب اثر داده شود.

سازمان سنجش اعلام کرده است که پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته‌های دوره روزانه) را دارند باید مطابق با دستورالعمل از تاریخ ۱۵ تا ۲۳ آبان اقدام کنند.

پذیرفته شدگان باید پس از ورود به سیستم پاسخگویی به نشانی request.sanjesh.org درخواست جدید را انتخاب و بعد از آن گزینه آزمون سراسری و سال ۹۹ را انتخاب و تایید کند سپس با انتخاب گزینه تقاضای بررسی اشتباه در انتخاب رشته نسبت به ثبت درخواست خود با ذکر دلیل اشتباه تا تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ اقدام کنند.

تذکر مهم ۱: به درخواست‌هایی که به هر طریق بعد از اتمام مهلت تعیین شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تذکر مهم ۲: داوطلبانی که در سیستم پاسخگویی عضو نیستند لازم است پس از ورود به لینک نسبت به عضویت در آن با استفاده از اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری ا قدام کنند.

تذکر مهم ۳: امکان ثبت درخواست و بررسی در این مورد منحصرا پس از انتشار کارنامه نهایی در تاریخ ۱۵ آبان و مشاهده و بررسی وضعیت انتخاب رشته مندرج در کارنامه نهایی توسط داوطلبان امکانپذیر خواهد بود.

با توجه به اینکه نتیجه بررسی منحصرا از طریق پیامک ارسال می‌شود، بنابراین به مراجعات حضوری، تماس‌های تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی‌شود.

زمان پاسخگویی حداکثر یک ماه پس از آخرین مهلت تعیین شده برای ثبت بررسی خواهد بود بنابراین داوطلبانی که در آزمون پذیرفته شده اند بهتر است تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کنند در غیر اینصورت سازمان مسئولیتی در این خصوص، در صورت عدم موافقت با درخواست داوطلب را نخواهد داشت.

پس از بررسی‌های لازم و اتخاذ تصمیم، نتیجه به نحو مقتضی (از طریق پیامک) به داوطلب اطلاع داده خواهد شد.

نحوه اقدام ثبت درخواست

۱. به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org مراجعه شود.

۲. بخش‌های مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد شود.

۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری کنید.

۶. در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک شود. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگ