نحوه ارائه تسهیلات کرونایی به رانندگان تاکسی

 علاء الدین ازوجی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بر اساس آماری که از سامانه کارا به دست آمده تاکنون ۳۴۵ هزار فقره پرونده درخواست وام مختص رانندگان تاکسی به سیستم بانکی ارسال شده است.

او با بیان اینکه به بیش از ۲۳۴ هزار پرونده تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است، گفت: ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه ایام کرونا پرداخت می‌شود.

ازوجی درباره امکان ثبت نام مجدد رانندگان تاکسی، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مهلت ثبت نام تا پایان مهرماه بوده، ولی پرداخت وام از سوی نظام بانکی و موسسات مالی تا پایان آبان ماه ادامه دارد. بر این اساس امکان ثبت نام مجدد مقدور نیست و سامانه بسته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تسهیلات حمایتی کرونا فرایند پیچیده‌ای نداشت، گفت: ثبت نام در سامانه کارا بیش از ۵ دقیقه زمان نمی‌برد که پس از ثبت نام، پرونده متقاضیان به سیستم بانکی ارسال می‌شد و ظرف یک هفته پرداخت تسهیلات صورت می‌گرفت.

ازوجی درباره آن دسته رانندگان تاکسی که موفق به ثبت نام نشده یا وام کرونا را علیرغم ثبت نام دریافت نکرده اند، گفت: در حال حاضر سایت بسته است و امکان برقراری ثبت نام مجدد برای رانندگان تاکسی وجود ندارد، چون این مهلت چهار بار تمدید شد، اما پرداخت وام تا پایان آبان امکان‌پذیر است و امیدواریم ظرف چند هفته آینده پرداخت‌ها تکمیل شود.

ازوجی افزود: بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت کار نشان می‌دهد که وضعیت رانندگان بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری و مسافری در بحث دریافت تسهیلات کرونا هم به لحاظ استقبال و هم میزان پرداختی‌ها نسبت به سایر زیر رسته‌ها بهتر بوده است.