ممنوعیت های جدید فعالیت اصناف از ۲۰ آبان

سرهنگ نادر مرادی با بیان اینکه برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت های جدید فعالیت اصناف از ۲۰ آبان در تهران اجرا خواهد شد، گفت: بر اساس این مصوبه ضمن ادامه تعطیلی مشاغل و صنوفی که قبلا و طی چند هفته اخیر تعطیل اعلام شده بودند، گروهی دیگر از واحدهای صنفی نیز شامل محدودیت زمانی برای فعالیت خواهند بود. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی مصوبات ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا لازم الاجرا هستند، گفت: از فردا به جز واحدهای صنفی مجاز، تمامی صاحبان مشاغل گروه دوم نیز باید از ساعت ۱۸ کلیه واحدهای خود را تعطیل کنند. ضمن اینکه مشاغل و صنوف گروه های شغلی سه و چهار که قبلا اعلام شده بود، همچنان تعطیل هستند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت تهران بزرگ واحدهای صنفی گروه ۳ و ۴ را شامل آرایشگاه های زنانه، سالن های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها، باشگاه های ورزشی و ... اعلام کرد و گفت: صنوف و مشاغل گروه شغلی دو نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال های فروش غیرموادغذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی،  قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، فروشگاه های فرش و موکت ، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل و ... جزو صنوف گروه شغلی دوم هستند که از فردا اجازه فعالیت تا پس از ساعت ۱۸ را ندارند.

مرادی با بیان اینکه ماموران پلیس با همکاری گشت های مشترک وزارت بهداشت و ... بر رعایت این موارد از سوی صنوف نظارت خواهند داشت، گفت: تعطیلی این مراکز منجر به کاهش تردد در سطح شهر تهران خواهد شد، تا به یاری خدا و همراهی مردم بتوان زنجیره انتقال این ویروس را کاهش داده و متوقف کرد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با واحدهای صنفی مشمول این مصوبه که بعد از ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه دهند برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: البته خوشبختانه عمده صنوف همکاری خوبی در این زمینه دارند که لازم است از آنان قدردانی کنیم.