احتمال تکرار جرم تا هنگام رفع زمینه ی جرم وجود دارد

 سرهنگ جلیل موقوفه‌ای سرپرست پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به عملیات‌های پلیسی که ،یک پلیس موتور سوار به محل فرستاده می‌شود گفت: برخی از موارد که فقط یک پلیس به محل اعزام می‌شود ممکن است برای یک تصادف یا اختلاف حساب باشد. اگر مامور پس از رسیدن مشاهده کرد که چند نفر با هم درگیر شده اند یا مشکل جدی‌تر از چیزی است که اعلام شده، بلافاصله پس از اعلام در بیسیم  نزدیک‌ترین گشت به محل اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: در ماموریت‌ها هر تعدادی که پلیس نیاز باشد از طریق مرکز پیام فراخوان داده می‌شود و آن‌ها به محل اعزام می‌شوند. ما با آموزش‌هایی که به ماموران داده ایم آن‌ها می‌توانند در صورت نیاز تا رسیدن نیرو‌های کمکی با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارند میدان داری کنند.

وی افزود: ما در نقاط مختلف شهر گشت‌های انتظامی کلانتری، گشت امداد و گشت پلیس آگاهی داریم که در صورت نیاز سریعا از طریق سامانه‌ای که گفته شد به محل اعزام می‌شوند. شاید در بعضی از موارد خلا‌هایی هم وجود داشته باشد ولی در کل وضعیت انجام ماموریت‌ها به همین روالی است که گفته شد.

سرپرست پلیس پیشگیری تهران با اشاره به سرقت‌هایی که از اموال عمومی می‌شود گفت: سرقت‌های دریچه‌های آب، سیم‌های برق و مخابرات از این دسته سرقت‌هایی است که انجام می‌شود. به محض اینکه سارق این اموال دستگیر شوند به آن سازمان یا نهادی که از آن سرقت شده اطلاع داده می‌شود تا نماینده حقوقی برای پیگیری به پلیس مراجعه کند.

وی تصریح کرد: برخورد قضائی با این دسته از سارقان سخت‌تر خواهد بود. خیلی از مواقع تا زمانی که زمینه‌ی جرم را از بین نبریم شاید این جرم تکرار شود. مثلا اگر دریچه‌ی آب فلزی است زمانی که به سیمانی تبدیل شود این زمینه از بین می‌رود.

سرهنگ موقوفه‌ای بیان کرد: خیلی از این موارد توسط پلیس به سازمان‌ها و نهاد‌ها اطلاع داده می‌شود تا زمینه‌ی جرم را از بین ببرند. این را نیز باید گفت که در حال حاضر سازمان‌های مختلف در تلاش اند تا شرایط برای سرقت را سخت کنند و یا این زمینه‌ها را از بین ببرند.