به گزارش افکار به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: در پي ارجاع پرونده هاي متعدد سرقت از منزل و اخاذي تحت پوشش مامور از کلانتري ها به پليس آگاهي استان، شناسايي و دستگيري سارقان اخاذ در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات فنی ماموران و دعوت از شکات به پلیس آگاهی و بررسی توضیحات آنها در خصوص نحوه سرقت ها مشخص شد که کلیه مالباختگان پس از خروج از بانک در حالیکه مبالغ زیادی وجه نقد به همراه داشته اند پس از طی مسافتی بوسیله یک دستگاه خودرو ریو متوقف و سرنشینان آن با معرفی خود تحت عنوان مامور پلیس آگاهی، مواد مخدر، اطلاعات و… پس از بازرسی از خودرو و یا کیف دستی شاکی، با مطرح کردن این موضوع که پول های وی جعلی بوده و او حامل مواد مخدر می باشد در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه نقد مالباخته کرده و بلافاصله از صحنه متواری می شوند.

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی اضافه کرد: با توجه به تشابه در اظهارات شکات در خصوص نحوه سرقت ها فرضیه حضور فرد دیگری در بانک که سوژه ها را شناسایی کرده و اطلاعات مورد نظر را به سارقان می داد، قوت گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: ماموران در نهایت طی انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات فنی و پلیسی، ردپای یک زن را که در تمام این سرقت ها شکات را تحت نظر قرار می داد شناسایی کرده و از طریق این زن با به دست آوردن سرنخی از یکی از همدستان سارق وی مشخص شد که سارق مورد نظر به نام «فرشاد - س» قصد خرید خودرو از نمایشگاهی در کرج را دارد بنابراین دو اکیپ زبده از ماموران پلیس آگاهی با مراجعه به محل مورد نظر و تحت نظر قرار دادن نمایشگاه به صورت نامحسوس در یک فرصت مناسب و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم دستگیر شده پس از شناسایی از سوی مالباختگان در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت و اخاذی از شهروندان بوسیله دو دستگاه خودرو ریو و پژو با همدستی هشت نفر دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ گل صباحی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و اقدامات فنی پلیس، شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند در اولویت کار ماموران این پلیس قرار گرفت، اما با توجه به مطلع شدن سایر همدستان «فرشاد - س» از دستگیری وی و متواری شدن آنها روند دستگیری متهمان وارد مرحله پیچیده ای شد.

وی افزود: ماموران با تحت نظر قرار دادن محل تردد متهمان دریافتند که اعضای این باند با اجاره کردن دو باب منزل در شهرهای ملارد و شهریار با استفاده از یک دستگاه ریو مجددا مبادرت به اعمال مجرمانه خود می کنند بنابراین با شناسایی منازل مورد نظر و هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی پس از محاصره مکان های مورد نظر متهمان به نام های «غلامرضا - الف»، «لیدا - ف»، «ساناز - ک» و «شهرام - ع» را دستگیر و جهت بازجویی های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری متهمان سایر اعضای باند که پنج نفر بودند نیز با راهنمایی های آنها و تحقیقات پلیسی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر ۶۹ فقره سرقت منزل و ۳۴ فقره اخاذی در پوشش مامور در قالب دو باند ۹ نفره سرقت از شهروندان اعتراف کرده و از آنها چهاردستگاه خودرو، ۶۰ میلیون ریال وجه نقد، دو دستگاه لپ تاپ، ۱۰ دستگاه گوشی موبایل و یکدستگاه دوربین فیلمبرداری کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به شگرد متهمان و نحوه سرقت ها، گفت: با توجه به اینکه اعضای این باند در پوشش مامور با استفاده از دو دستگاه خودرو با تردد در مقابل بانک ها و بنگاه های معاملاتی و گماردن یکی از اعضای خود به عنوان رابط در بانک و انتقال اطلاعات مربوط به مشتریان بانک به سارقان از مالباختگان سرقت می کردند از شهروندان خواست تا هنگام مراجعه به بانک یا بنگاه های معاملاتی و دریافت وجه نقد مراقب اطراف خود بوده و به محض مشاهده فرد یا افراد مشکوکی که آنها را تحت نظر دارند خود را به مکان امنی رسانده و یا مراتب را بلافاصله به ماموران اطلاع دهند.

سرهنگ گل صباحی تصریح کرد: به افرادی که خود را مامور معرفی کرده و قصد بازرسی از خودرو یا مدارک آنها را دارند اطمینان نکرده و از آنها کارت شناسایی معتبر و یا حکم بازرسی بخواهند.

گفتني است؛ متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.