آخرین فرصت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی+ جزئیات

دانشجویان پذیرفته شده در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ امروز (شنبه ۲۴ آبان) برای ثبت درخواست انتقال محل تحصیل خود مهلت دارند.

متقاضیان باید با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در شیوه نامه نقل و انتقال دانشجویان ، در خواست خود را در سامانه منادا monada.iau.ir ثبت کنند.

صرفا با انتقال محل تحصیل دانشجویانی که از طریق آزمون پذیرفته شده اند موافقت خواهد شد.

دانشگاه آزاد به منظور فراهم کردن حداکثر تسهیلات و آرامش در دوره تحصیل این امکان را مهیا کرده است تا دانشجویان برحسب ضوابط به صورت میهمان و یا انتقال از واحد محل تحصیل (واحد مبدأ) در واحد مورد تقاضا (واحد مقصد) ادامه تحصیل دهند.

میهمانی و انتقال دانشجویان باید به نحوی انجام شود که سبب بروز مسئله و مشکل برای سایر دانشجویان نشود، لذا نکته مهمی که در این شیوه نامه لحاظ شده است، رعایت عدالت آموزشی، حفظ شرایط واحد‌های دانشگاهی برای ادامه تحصیل کلیه دانشجویان است.

شرایط دانشجویان برای میهمانی و انتقال

اولین شرط رسیدگی به درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقال دانشجویی (منادا) است. به منظور تسهیل و جلوگیری از هزینه‌ها و صرف وقت اضافه، تمامی روند رسیدگی به درخواست‌ها در تمام مواد شیوه نامه مکانیزه شده به نحوی که نیازی به تردد دانشجو به واحد‌های مبدأ، مقصد و سازمان مرکزی دانشگاه نیست. پس از اتمام مهلت ثبت نام در صورت موافقت با درخواست، دانشجو می‌تواند مستقیماً برای ثبت نام به واحد مقصد مراجعه کند. درصورت عدم ثبت نام در سامانه نقل وانتقال دانشجویی (منادا) به هیچ درخواست دیگری ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت داشتن شرایط عمومی می‌توانند برای میهمانی و یا انتقال درخواست خود را در سامانه ثبت کنند. دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی مسئول صحت اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری کرده است و در صورت عدم صحت اطلاعات مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرایند رسیدگی، درخواست دانشجو کان لم یکن تلقی خواهد شد و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه

دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت نام کرده باشد (به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش).

انتقال صرفاً برای پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است.

انتقال و میهمانی دانشجویان دوره‌های خودگردان فقط به واحد‌های مجری دوره‌های خودگردان امکان پذیر است.

انتقال تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکان پذیر است.

انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع است.

انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل) به سایر واحد‌ها ممنوع است.

انتقال و میهمانی از واحد‌های بین الملل تنها به واحد‌های بین المللی امکان پذیر است.

انتقال و میهمانی از واحد‌های برون مرزی به سایر واحد‌های دانشگاهی در داخل کشور ممنوع است.

انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع است.

انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیأت علمی واحد‌های دانشگاهی به محل خدمت ممنوع است.

درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است.

انتقال دانشجویان به هریک از واحد‌های گروه همتراز و پایین‌تر به شرط موافقت واحد‌های مبدأ و مقصد و پرداخت هزینه انتقال امکان پذیر است. بدیهی است موافقت مبدأ و مقصد از طریق سامانه و بدون نیاز به مراجعه دانشجو انجام می‌شود.

میهمانی دانشجویان به هریک از واحد‌های جدول همترازی در صورت داشتن شرایط عمومی، کسب امتیاز و اولویت نسبت به سایر دانشجویان متقاضی میهمانی در واحد مقصد با توجه به ظرفیت در رشته/مقطع/شهر و امتیاز (بر مبنای نسبت جدول همترازی واحد مقصد و مبدأ، میانگین کل، سابقه میهمانی و ضریب اولویت دانشجویان خواهر) امکان پذیر است.

تبصره: با توجه به تعیین امتیاز، امکان انتخاب ۵ گزینه برای واحد مقصد وجود خواهد داشت تا در صورت عدم کسب امتیاز در اولویت‌های اول، اولویت‌های بعدی دانشجو توسط سامانه بررسی شود.

هزینه انتقال و میهمانی

هزینه انتقال یا میهمانی تمام دانشجویان متقاضی که براساس ماده ۱۸، ۱۲ و ابلاغیه صادره از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آیین نامه به شرح زیر است:

هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰، کارشناسی ۹۰۰۰۰۰۰ ریال، کارشناسی ارشد ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال و دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که توسط واحد مبدأ در زمان تسویه حساب اخذ می شود.

هزینه میهمانی برای هر نیمسال در مقاطع کاردانی مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰ ریال، کارشناسی مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال، کارشناسی ارشد ۸۰۰۰۰۰۰ ریال و دکترای حرفه‌ای و تخصصی ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال است که به همراه شهریه ثابت توسط واحد مقصد اخذ و به حساب واحد مبدأ واریز می شود.