‌پایان انتظار 25 ساله برای بهره‌برداری از جاده پاتاوه دهدشت
احداث جاده پاتاوه به دهدشت از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری در سال 1373 به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، پروژه‌ای مهم که استان خوزستان را به مرکز کشور وصل می‌کند و راهی برای برون رفت شهرستان‌های کهگیلویه و بخشی از بویراحمد از بن‌بست است.

پروژه محور پاتاوه به دهدشت را می‌توان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های حوزه راه در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست، پروژه‌ای که با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان شروع به کار نمود و هم اکنون بعد از گذشت 25 سال، مردم منطقه چشم انتظار زیر بار ترافیک رفتن این محور هستند.

این پروژه علاوه بر اتصال خوزستان به مرکز کشور سبب رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای مناطقی مختلف حاشیه خود شده بسیاری از روستاهای مستقر در مسیر را نیز از داشتن جاده مناسب بهره‌مند می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص این پروژه اظهار داشت: معتقدم توسعه راه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای از بن بست خارج کردن کهگیلویه بزرگ است.

وی با اشاره به پروژه مهم محور پاتاوه به دهدشت گفت: این پروژه علاوه بر خارج کردن دهدشت و دیگر مناطق از بن بست سبب تسهیل و کاهش زمان در مسافرت از خوزستان به مرکز کشور می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مجلس و مسولان استانی و کشوری در پیگیری این پروژه خاطر نشان کرد: پروژه محور پاتاوه به دهدشت در سفر پر برکت مقام معظم رهبری مصوب شد و تا کنون دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف به این پروژه اختصاص یافته‌،که در تلاش هستیم که با تزریق 500 میلیون تومان اعتبار دیگر این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به سفر وزیر راه و شهرسازی در سال جاری به استان اشاره کرد و افزود: وزیر راه در سفر خود به استان و بازدید از این پروژه وعده دادند، تا دهه فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، جاده ملی پاتاوه-دهدشت 136 کیلومتر طول دارد که با افتتاح و بهره برداری از این پروژه شاهد کاهش 200 کیلومتری مسیر مرکز کشور به بنادی جنوبی هستیم و با تکمیل و بهره برداری از این جاده بیش از 100 روستا در مسیر از نعمت راه ارتباطی مناسب و آسفالته برخوردار می‌شوند.