حل مشکلات نودانشجویان برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد تا فردا

محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در گفتگوی لایو اینستاگرامی که به صورت آنلاین برگزار شد به بیان توضیحاتی پیرامون پر تکرارترین سوالات ورودی های جدید پرداخت و گفت: در صورت تعطیلی دو هفته‌ای در تهران، قرار نیست آموزش مجازی تعطیل شود و همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران درباره انتخاب واحد نودانشجویان نیز اظهار کرد: دانشجویان نگران انتخاب واحد خود نباشند. انتخاب واحد نودانشجویان به دلیل تعویق ۲ ماهه اعلام شدن نتایج کنکور توسط سازمان سنجش و ثبت نام‌های دیرهنگام اتفاق افتاد و مشکل نودانشجویانی که انتخاب واحد آن‌ها انجام شده است، اما اطلاعات آن دسته از دانشجویانی که در سامانه دان یا وادانا دیده نمی‌شود تا دو سه روز آینده حل می‌شود.

نو دانشجویان برای ثبت نام مجاز به مراجعه حضوری نیستند

او در ادامه تاکید کرد: در روزهای ابتدایی ثبت نام، با صف های طولانی به دلیل نقص مدرک دانشجویان مواجه بودیم که ابلاغ شده است هیچ واحدی نباید برای دانشجو نقص مدرک بزند. اما گاهی اوقات برخی از دانشجویان اصرار به مراجعه دارند اما دانشجویان مجاز به مراجعه حضوری نیستند.

رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران تصریح کرد: تحویل مدارک فقط از طریق پست انجام می‌شود مگر برای کسانی که به دنبال صدور معافیت تحصیلی هستند. دانشجویان برای رفع اشکال در مدارک ارسال شده در سامانه آموزشیار تا پایان ترم فرصت دارند.

رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران ادامه داد: قرار بر این است که در انتخاب واحد‌ دانشجویانی که با نقص مدرک مواجه هستند، اختلالی به وجود نیاید و گروهی که می خواهند از معافیت تحصیلی استفاده کنند نباید نقص مدرک داشته باشند. همه کسانی که فرایند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند، از نظر ما ثبت نام شده اند، هر چند شماره دانشجویی برای آن‌ها صادر نشده باشد.

آقامیری درباره مشکل برخی دانشجویان برای ورود به سامانه کلاس‌های مجازی، گفت: مشکل ورود دانشجویان به سامانه دان (سامانه کلاس‌های مجازی) تا فردا حل می‌شود. کلاس‌های آموزش مجازی برای دانشجویانی که ثبت نام و انتخاب واحد آن‌ها انجام شده است،در برخی واحد ها از هفته قبل شروع شده و سایر کلاس ها نیز از امروز شنبه ۲۴ مهرماه شروع می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران درباره استفاده از نرم افزارهای خارجی برای آموزش مجازی نیز گفت: اگر استفاده از نرم افزارها و پیام رسان های خارجی در حد یک گروه و برای اطلاع رسانی باشد مشکلی وجود ندارد اما اگر قرار باشد برگزاری کلاس ها و حتی برگزار امتحان در این بسترها باشد کاملا با آن مخالفیم. استاندارد امتحان مجازی از دانشجویان این است که قابل ضبط شدن باشد تا اگر مشکلی در آینده به وجود آمد بتوان به آن رجوع کرد.

 

آقا میری در ادامه تاکید کرد: تاکید ما در امتحان پایان ترم این است که صد در صد به آزمون پایانی توجه نشود بلکه در طول ترم نیز دانشجو باید ارزیابی شود. امتحان پایان ترم اگر کرونا حل شود حتما حضوری خواهد بود و اگر همچنان با کرونا مواجه باشیم مجازی خواهد بود.