مشکلات زیاد ناشی از عدم تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه

سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران گفت: امیدوار هستم در روز‌های سخت کرونایی، کادر درمان تاب‌آوری لازم را داشته باشد و صدای آن‌ها شنیده شود چرا که زیر فشار شدیدی هستند.  اصرار شورای شهر برای قرنطینه دو هفته‌ای شهر تهران، فرصتی برای بازسازی این نیروی خدوم است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در تذکری به معاونت خدمات شهری و منطقه۲ شهرداری تهران درباره عدم تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه اظهار کرد: تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه بالغ بر ۱۶ هکتار (حد فاصل پژوهشگاه نیرو و بزرگراه آیت‌الله هاشمی) با تاخیری شش ساله مواجه شده است.

حسینی میلانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه تصریح کرد: به دلیل این تاخیر مشکلات متعددی مانند تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های غربی، عدم تعیین تکلیف معارضین، درخت‌زدایی در عرصه‌ای به وسعت دو هکتار و ایجاد فضای بی‌دفاع شهری در این محدوده رخ داده است.

وی با اشاره به برنامه سوم توسعه شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ساماندهی و احیای روددره‌های شهر تهران مطابق با ماده ۶۰ برنامه سوم توسعه، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در کوتاه‌مدت نسبت به صیانت از درختان موجود، پاکسازی محیط و ساماندهی منظر در محدوده مذکور اقدام کند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر افزود: شهرداری تدابیر لازم جهت بازنگری در طرح توسعه با لحاظ رویکرد اکولوژیکی و تکمیل سریع فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه را در دستورکار خود قرار دهد.