ترددهای غیرلازم در شهر متوقف شود

دکتر شهریار جانبازی روز دوشنبه اظهار داشت: یکی از اقدامات برای جلوگیری از تردد غیرضروری، ارایه خدمات بهداشتی و پیشگیری در سطح محلات است تا نیازی به حضور مردم در سطح شهر نباشد.

وی ادامه داد: ایزولاسیون و مراقبت از بیماران به خصوص افراد پرخطر در منازل، مانع از انتقال بیماری خواهد شد. این کار در روزهای آینده در منطقه چهار شهرداری تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، آغاز می شود تا به صورت فعال وارد موضوعات بیماریابی شویم.

معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را حدود پنج میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: مدیریت حوزه سلامت هر منطقه شهرداری تهران به اندازه کار 2 دانشگاه علوم پزشکی در برخی استان ها است.

جانبازی ادامه داد: شاید به نظر می رسید که همزمان با شیوع کرونا ، اجرای "طرح هر خانه یک پایگاه سلامت" کمی سخت باشد اما یکی از ملزومات مقابله با ویروس کرونا اجرای این طرح است تا بتوان این بیماری را کنترل کرد.

فعال‌تر شدن تیم‌های بهداشتی در تهران برای شتاب روند بیماریابی

معاون اجرایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تیم های بهداشتی در شهر تهران فعال تر می شوند تا روند بیماریابی، حمایت از بیماران و مبتلایان و شناسایی زودرس افراد در تماس با مبتلایان، شتاب بیشتری بگیرد.

وی اظهار داشت: برای تحقق این موضوع مهم مناطق تهران باید بر اساس بلوک بندی منظم، تقسیم بندی شود و برنامه ریزی و کارهای پشتیبانی آن صورت گیرد.

جانبازی به اجرای طرح شهید سلیمانی و فعال تر شدن طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در قالب مراقبت محله محور از 20 آبان ماه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه ها روند بیماریابی شتاب خوبی بگیرد و به عبارتی در ماه های آینده خبرهای خوبی از کنترل کرونا بشنویم.

وی ادامه داد: امیدواریم طرح ها و برنامه های مدنظر موجب هماهنگی، سازماندهی و برنامه ریزی مناسب تر برای تسریع در روند بیماریابی و مهار این اپیدمی شود.

جانبازی با اشاره به اینکه در چند روز آینده 2 کتاب از حوزه بهداشت رونمایی خواهد شد، گفت: کتاب"تقلب های رایج حوزه مواد غذایی، خوراکی و آشامیدنی" که این کتاب راهنمایی برای بازرسان و دانشجویان حوزه سلامت است و کتاب "استانداردهای حوزه کشاورزی در بهداشت حرفه ای" به زودی رونمایی خواهد شد.

47231