افتتاح رسمی ایستگاه متروی برج میلاد از آذر ماه

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه بازدید از ایستگاه متروی برج میلاد اظهار کرد: این ایستگاه با قرار گرفتن در عمق ۵۵ متری از سطح زمین یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های متروی تهران تلقی می‌شود که خوشبختانه با سرعت خوبی کار ساخت و تجهیز آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: البته این ایستگاه به صورت آزمایشی از امروز زیر فشار قرار می‌گیرد تا در آذرماه به صورت رسمی به بهره برداری برسد.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های این ایستگاه افزود: یکی از مشکلات این منطقه وجود زیاد خودرو‌ها و توقف آن‌ها در این منطقه بود که خوشبختانه با افتتاح رسمی آن مشکل موجود تا حد زیادی از طریق جابجایی مردم با مترو کاهش خواهد یافت.

حناچی با اشاره به ویژگی دیگر این ایستگاه گفت: در این ایستگاه همه ضوابط مناسب سازی برای معلولان و افراد مسن با نصب آسانسور و پله برقی دیده شده است و همواره شرط افتتاح ایستگاه‌های مترو را مناسب سازی آن‌ها اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به مشکلات مدیریت شهری در تأمین منابع مالی برای افتتاح ایستگاه‌های مترو و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی  تهران، افزود: در بودجه سالانه شهرداری اوراق مشارکت عمده‌ترین راهکار تأمین منابع مالی محسوب می‌شود، اما مشکلات بسیاری برای نقد کردن آن وجود دارد.

شهردار تهران گفت: امسال با وجود هماهنگی و مذاکرات متعددی که مدیریت شهری با مسئولان بانک مرکزی و بانک عامل داشته‌اند تاکنون به نتیجه مطلوب برای بهره گیری از فروش اوراق مشارکت دست نیافته ایم.

حناچی با ابراز نگرانی از این موضوع افزود: در چنین شرایطی که شیوع بیماری کرونا وضعیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را حادتر کرده است، باید شرایطی ایجاد شود که بتوان خدمات بهتری در حوزه حمل و نقلی به مردم تهران ارائه شود تا از فشار و ازدحام در مترو و اتوبوس کاهش یابد.

وی گفت: در شرایط غیر کرونایی روزانه چیزی حدود ۴ میلیون سفر در اتوبوس و مترو در تهران انجام می‌شود، بنابراین از این موضوع مهمتر در حوزه مدیریت شهری تهران وجود ندارد، از این رو باید این مسئله حاکمیتی دیده شود و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه به وظایف شان نه در قبال شهرداری بلکه در قبال مردم به درستی عمل کنند.