کاهش اضطراب کودکان در ایام کرونایی
درست است که همه جهان روزهای سخت و پراضطرابی را سپری می کنند اما دشوارتر آن است که در این روزگار پراسترس، یک کودک مضطرب نیز داشته باشید.  اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلال بهداشت روان در کودکان و نوجوانان است (و این قبل از همه گیری کرونا نیز وجود داشت) . این اختلال می تواند با سایر مشکلات بهداشت روان، به ویژه افسردگی، مرتبط باشند. 
اضطراب بیش از حد در کودکان می تواند کار آنها را به اورژانس یا بستری در مراکز روانپزشکی بکشاند. کودکان مضطرب در شرایط بحرانی و پراسترس، دچار تنش بیشتری شده و معمولا دردسرهایی دارند، به ویژه والدین آنها که اکنون نمی دانند با پیچیدگی موجود در سال ۲۰۲۰ چگونه صحبت کنند. بدیهی است که تشخیص اینکه چه حدی از نگرانی و اضطراب، نگران کننده است نیازمند کمک و مشاوره تخصصی دارد.
دکتر پاتریشیا ایبزیاکو، رئیس دستیاران خدمات بالینی در بخش مراقب های رفتاری و روانپزشکی بیمارستان کودکان بوستون در این باره می گوید: در ماه های نخست همه گیری کرونا و تعطیلی های عمومی در سراسر کشور، میزان مراجعه کودکان و نوجوانان به بخش کمک های اضطراری و درمان مشکلات روانی ،‌ کاهش یافته بود. این بیماری در ماه ژوءن و ارد کشور شد و پس از عبور از تابستان، اکنون در پاییز نیز وجود دارد. در ماه جاری تعداد مراجعات روانپزشکی و افرادی که مشکلات بهداشت روان دارند. بیشتر شده است.
گاهی ممکن است استرس و اضطراب در کودکانی که مشکلات جسمی نیز دارند، به شکل عود بیماری خود را نشان دهد. حتی برخی نوجوانان در زمان همه‌گیری کرونا دچار مشکلات روانی شدیدی مانند تمایل به خودکشی و یا اقدام به این کار داشته اند. بعضی از کودکان مضطرب دچار اختلال در خوردن غذا شده اند و آن دسته از کودکانی که با مشکلات رفتاری یا تکلم، تحت درمان بوده اند، از درمان خویش باز مانده اند چرا که شیوع کرونا برنامه منظم مراکز را مختل کرده است. 
با این حال، دکتر ایبزیاکو معتقد است اضطراب کودکان در هر شرایطی قابل درمان است. وی می گوید: مدیریت اضطراب، خط اول درمان آن به شمار می آید. شناخت درمانی رفتاری همان چیزی است که ما برای کودکان و نوجوانان استفاده می کنیم. این شناخت شامل درک روند بروز این اضطراب،‌ چگونگی تاثیر آن بر احساسات و رفتارها و کمک به کودک در تغییر فرم یا تغییر افکار مشکل‌افرین است. 
برخی از کودکان، بسته به شدت علائم، ممکن است به دارو نیز نیاز داشته باشند. کودکانی که به شدت تحت تأثیر اضطراب قرار گرفته اند حداقل برای شروع درمان،  ممکن است در یک برنامه روزانه در بیمارستان نیازمند درمان باشند، در حالی که دیگران با برنامه هفتگی معالجه خواهند شد. در حالت ایده آل ، کودکان در صورت لزوم ، قبل از اینکه اضطراب آنقدر شدید یا ناتوان کننده شود ، درمان و دارو دریافت می کنند.
دکتر ایبزیاکو گفت: واقعاً بسیار خوب خواهد بود اگر والدین بتوانند با یک متخصص رفتاری اطفال یا ارائه دهنده مراقبت های اولیه، ارتباط برقرار کرده و سعی کنند با همفکری با این مشاور یا درمانگر نشانگان استرس و اضطراب غیرمعمول را در فرزاندان خود تشخیص دهند تا اگر مشکلی بروز کرد، درمان آن را زود شروع کنند.