ترخیص ۱۳ هزار موتورسیکلت از پارکینگ‌ها

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، درباره آخرین وضعیت ترخیص موتور‌سیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌ها اظهار کرد: بر اساس دستوری که داشتیم طرح ترخیص موتورسیکلت‌هایی را که از سال ۹۸ به قبل در پارکینگ‌ها توقیف شده بودند، از ۱۸ آبان ماه آغاز کردیم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استان‌های بزرگ مانند تهران، اصفهان، فارس، کرمان و خراسان رضوی دارای بیشترین حجم موتورسیکلت ‌های توقیفی بودند، افزود: در حال حاضر این استان‌ها بیشترین حجم ترخیص را دارند و طبق آخرین آمارها بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت توقیفی ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتظار ما این بود که استقبال بیشتری از این طرح صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان موتورسیکلت‌های توقیفی به لحاظ هزینه‌ و اسناد و مدارکی که باید ارائه دهند، به نظر می‌رسد باید بیشتر استقبال می‌شد و تعداد بیشتری از موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف می‌شدند.

سردار حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح در ۱۷ دی ماه به پایان می‌رسد، اضافه کرد: بعد از دو ماه باید با اخذ دستور مراجع قضایی تکلیف موتور‌سیکلت‌های باقی مانده را روشن کنیم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: حدود ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های سراسر کشور وجود داشت که تاکنون بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت از پارکینگ‌ها ترخیص شده‌اند.

سردار حسینی درباره هزینه ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از پارکینگ‌ها، گفت: به دلیل اینکه این موتورسیکلت‌ها مدت طولانی در پارکینگ‌ها بودند هزینه نگهداری از آن‌ها قابل توجه می‌شد، اما بر اساس آخرین تصمیمات صورت گرفته، نرخ سال ۹۴ ملاک ترخیص قرار گرفت و برای موتورسیکلت‌هایی که بیش از ۳ سال در پارکینگ‌ها مانده‌اند، مبلغ زیادی دریافت نمی‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: هزینه پارکینگ‌ها برای شهر‌های مرکز استان روزی ۷۲۰ تومان و در سایر شهر‌ها حدود ۴۸۰ هزار تومان است.