5 ماسک خانگی معجزه آسا برای جوانسازی پوست/ تصاوویر

 با بالا رفتن سن، شاهد بروز مشکلاتی روی پوست‌مان خواهیم بود که یکی از این مشکلات شل شدن پوست است. البته شیوه‌های تهاجمی زیادی برای درمان آن وجود دارد، اما با ماسک‌های خانگی هم تا حد زیادی می‌توان به سفت شدن پوست کمک کرد. در ادامه این مطلب به معرفی ۵ ماسک سفت کننده پوست صورت و گردن پرداخته‌ایم.

 ماسک موز

مواد لازم:

– نصف یک موز رسیده

– ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

– ۱ قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

موز را له کنید و عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کرده، خوب مخلوط کنید. سپس خمیر را روی تمام صورت و گردن بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند, در نهایت  صورت تان را با آب خنک بشویید.  می توانید هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موز

 ماسک تخم مرغ 

مواد لازم:

– ۱ سفیده تخم مرغ

– ۱ قاشق غذاخوری ماست

– ۸/۱ قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

سفیده تخم مرغ را با ماست و شکر مخلوط کرده و آن  را روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک در هفته یک بار توصیه می‌شود.

ماسک جو

مواد لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری جو  (پودرشده)

– ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– گلاب

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

پس از مخلوط کردن همه مواد ترکیب حاصل را روی صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

ماسک

 ماسک خاک رس  

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذا خوری خاک رس

– ۱ قاشق چایخوری پودر شیر

– آب یا گلاب

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

تمام مواد را مخلوط کنید تا خمیر سفتی حاصل شود، سپس آن را روی همه قسمت‌های صورت و گردن بمالید و پس از ۱۰-۱۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید. توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

 ماسک روغن کرچک

مواد لازم:

– ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو یا چند قطره روغن اسطوخودوس

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

 آب لیمو یا روغن اسطوخودوس را با روغن کرچک اضافه و خوب مخلوط کنید، سپس آن را روی صورت بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و  صبح را ابتدا صورت را با آب ولرم و به دنبال آن با آب سرد بشویید. از این ماسک هفته‌ای یک یا دو بار می‌توانید استفاده کنید.

روغن قرچک