وضعیت کرونا در پایتخت+ آمار فوتی ها کرونایی در تهران
ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در تهران با توجه به آغاز اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا اظهار داشت:‌نتایج هر محدودیتی حداقل دو هفته تا یک ماه بعد مشخص می‌شود ولی تا امروز که محدودیت‌های ملایمی طی دو تا سه هفته قبل اجرا شده بود آثارش مشخص شده و خوشبختانه با کاهش آمار مرگ و میر و میزان مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد هفته گذشته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در پایتخت کاهش یافته است و روزانه 10 تا 20 نفر کمتر از هفته‌های گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کووید ـ 19 جان باخته‌اند
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته 143 نفر و پنج‌شنبه 131 نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به هفته‌های پیش که آمار بالاتر از 170 بود روند کاهشی بوده است.
خداکرمی ادامه داد: تا امروز بیش از 20 هزار نفر به دلیل کرونا در پایتخت جان باخته‌اند و این یک فاجعه است و اگر شهری را با جمعیت 20 هزار نفر در نظر بگیریم می‌توان گفت که همه جمعیت یک شهر بر اثر کرونا کاملا از بین رفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: 12 هزار نفر از متوفیان کرونا را در تهران مردان و 7800 نفر را زنان تشکیل داده‌اند و تحقیقات شهرداری پایتخت نشان می‌دهد که اکثر متوفیان در سن فعالیت اجتماعی جان باخته‌اند. بهبودیافته‌ها نیز حدود سن 30 تا 40 سال داشته‌اند و افراد بالای 40 سال احتمال مرگ و میر در آنها بیشتر بوده است.