عوامل زمینه ساز اعتیاد

محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر عوامل زمینه ساز اعتیاد را تشریح کرد. جزئیات بیشتر از عوامل زمینه ساز اعتیاد را به نقل از یک مقام مسئول بخوانید.

محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد فقط یک آسیب اجتماعی نیست که فقر، عدم مهارت‌های زندگی و ... عامل ایجاد آن شده باشد، در موضوع اعتیاد ما در معرض یک استعمار جهانی هستیم، همسایه کشوری مثل افغانستان هستیم و در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار داریم.

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: دشمن برای جمهوری اسلامی و جوانان این مملکت برنامه‌ریزی کرده است تا آن‌ها به سمت تنبلی، فرار از مسولیت‌های اجتماعی روی آورند و در حال حاضر در همین تحریم‌های ظالمانه‌ای که به مردم تحمیل کردند قیمت دارو که یکی از اقلام بشردوستانه است افزایش پیدا می‌کند، اما قیمت مواد مخدر در شبکه توزیع تغییری نکرده و قیمت مواد مخدر به این صورت نشده است که یک فرد معتاد نتواند آن را تهیه کند.

ترحمی با اشاره به اینکه اقسام جدید مواد مخدر وارد بازار می‌شود و روش‌هایی را برای تولید مواد مخدر به جوانان آموزش می‌دهند، گفت: دست‌هایی پشت پرده است و اگر جوانان ما اطلاع داشته باشند باید با توجه به قیمت و کمیتی که مواد مخدر دارد مسائل پشت پرده را برای آن‌ها آشکار کنیم و جوانان را از ورود به این ورطه باید دور نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید مهارت‌های خود را مانند مهارت "نه" گفتن افزایش دهند، ادامه داد: خیلی از افرادی که معتاد می‌شوند می‌گفتند ما فکر نمی‌کردیم با یک بار مصرف به این روز بیفتیم فکر می‌کردند که اعتیاد به سراغ آن‌ها نمی‌رود حتی گاهی فکر می‌کنند از آنجایی که به مصرف سیگار معتاد نشده‌اند به مصرف مواد مخدر نیز اعتیاد پیدا نخواهند کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: جوانان مطالعه خود را افزایش دهند و به هر پیشنهادی بله نگویند مهارت نه گفتن را تقویت کنند مهارت‌های حل مسئله را در خود افزایش دهند.