چند نکته مهم که هر داوطلب کنکوری باید آن‌ها را رعایت کند

پدارم فیاضیان مشاور تحصیلی و کنکور درباره نکاتی که هر داوطلب کنکور برای مطالعه باید آن را رعایت کند، گفت: محققان کشف کرده‌اند که مغز در حین خواب، حافظه را تقویت می‌کند و به همین دلیل بیشتر مسائلی را که پیش از خواب به آن‌ها فکر می‌کنید را بهتر به یاد خواهید آورد، پس بهتر است زمانی که خوابتان می‌آید درس بخوانید.

او افزود: برای یادگیری بهتر دروس تکرار مطالب درسی با فاصله طولانی توصیه می‌شود. به این صورت که مطالب را به چند قسمت تقسیم کرده و در یک مدت طولانی مطالعه کنید.

فیاضیان در ادامه بیان کرد: نکته بعدی در یادگیری مطالب درسی شبیه سازی آن‌ها به صورت داستان است تا هنگامی که دانش آموز می‌خواهد این مطالب را یادآوری کند با تکرار داستان آن را به خاطر بیاورد. همچنین عوض کردن مکان مطالعه در یادگیری بسیار موثر خواهد بود، سعی کنید مکان‌های مختلفی را برای مطالعه انتخاب کنید، زیرا این اقدام باعث قدرت بیشتر در به خاطر سپردن مطالب درسی می‌شود.

این مشاور تحصیلی و کنکور ادامه داد: سعی کنید پس از مطالعه مطالب را از خودتان سوال کنید، زیرا باعث مرور مطالب می‌شود. همچنین برای داشتن مطالعه مفید بهتر است مطالب را روی کاغذ بنویسید و از قسمت های مهم یادداشت برداری کنید.

او اظهار کرد: خواندن مطالب با صدای بلند نیز در یادگیری دروس بسیار موثر است، زیرا علاوه بر اینکه یک بار مطالب را می‌خوانید یک بار هم آن را می‌شنوید.

فیاضیان ادامه داد: بعد از تمام شدن هر بخش از مطالعه یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید تا به این وسیله انگیزه  خود را بالا ببرید.

این مشاور تحصیلی و کنکور گفت: در هنگام مطالعه قطع کردن اینترنت، کنار گذاشتن تلفن همراه و دوری از فضای مجازی برای بالا بردن تمرکز اقدام مهمی است که هر داوطلب کنکوری باید به آن توجه کند.