نحوه پذیرش بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های تهران

نحوه پذیرش بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های تهران را در گزارش زیر بخوانید.

 احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پذیرش بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های تهران باید مطابق شأن انسانی باشد گفت: نگهداری از کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی در شرایط کرونا ضرورت دارد.

 احمد مسجدجامعی در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهرداری مبنی بر لزوم نگهداری از کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی در گرمخانه‌ها اظهار داشت: بر اساس آمارهای شهرداری تهران سال گذشته  حدود 450 هزار نفر شب از گرمخانه‌های پایتخت استفاده کردند و از کل تخت‌های مربوط به گرمخانه‌ها 400 مورد آن متعلق به بانوان بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌ها طی سال گذشته در گرمخانه‌ها 1800 مورد بود، افزود: در سال‌های پیش راه‌اندازی گرمخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت چرا که برخی از این افراد بر اثر سرما در خیابان‌ها جان می‌باختند.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: سال گذشته به صورت سرزده در روزهای بارانی به تعدادی از گرمخانه‌ها رفتم و متوجه شدم به دلیل پایان زمان اقامت برخی از کارتن‌خواب‌ها باید گرمخانه‌ها را ترک می‌کردند که به نظرم امسال باید حتما فکری به حال این مسأله کرد.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: در برخی از روزهای سرد استثناهایی وجود دارد و می‌شود افراد کارتن‌خواب تمام روز را به صورت 24 ساعته در گرمخانه بمانند و در روزهایی که کرونا شیوع یافته و هوا سرد است این مسأله باید به صورت یک قاعده کلی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود 700 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود از خدمات گرمخانه‌‌ایی استفاده کنند که باید برخوردهای کریمانه در راستای حفظ شأن انسانی بیشتر با افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها صورت گیرد.