ماماها چه کمکی میتوانند به زنان باردار کنند؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از وب دا، مژده نادرپور ماماي بخش زايمان بيمارستان شهيد اكبر آبادي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، اظهار داشت: ماماها مي توانند منجر به آگاهي، از بين رفتن ترس از زايمان طبيعي بين مادران و كاهش سزارين هاي غير ضروري و خود خواسته شوند.
وی افزود: ماماها در مطب های مامایی، کلینیک ها، بیمارستان ها حضور دارند و متخصصان می توانند خانم های باردار را راهنمایی کرده و آنها را به ماماها ارجاع دهند تا آمار سزارین ها کاهش یابد همچنین می توانند نگاه مردم را تغییر داده و نقش مشاوره خانواده را نیز ایفا کنند و می توانند در مسائل و مشکلات جنسی، خانوادگی و روانی آنها نیز مداخله کنند.
مربی آموزش کلاس های آمادگی برای زایمان بیمارستان شهید اکبر آبادی در خصوص کلاس های آمادگی برای زایمان تصریح کرد: این کلاس ها به این منظور دایر شده است تا با آموزش روش های کاهش درد از طریق دارویی و غیر دارویی میزان سزارین کاهش پیدا کند و با توجه به تغییراتی که از نظر روحی و جسمی در این دوران برای مادران باردار اتفاق می افتد ماماها می توانند به نیاز های خانم های باردار با حوصله پاسخ دهند.
وی ادامه داد: ‌ در این کلاس ها که از ۲۰ هفتگی آغاز و تا پایان ۳۶ هفتگی ادامه دارد، ‌ روش های کاهش درد و زایمان از طریق دارویی و غیر دارویی، آموزش ورزش های دوران بارداری، تغذیه در دوران بارداری، روانشناسی بارداری، کسب مهارت های تنفسی جهت زایمان و دوران بارداری آموزش داده می شود.
نادرپور خاطرنشان كرد: ماماها مي توانند از دوران نوجواني در خصوص آموزش مسائل بلوغ، پيشگيري از اختلالات جنسي و تنظيم خانواده مشاوره هايي را انجام دهند.