آموزش ۲۷۰۰ جوان هلال احمری در زمینه مبارزه با اعتیاد

محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های سازمان جوانان در زمینه مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: چندسالی است که جمعیت هلال احمر و  سازمان جوانان در بحث اعتیاد وارد شده است و این بار از روش آموزش پیشگیری استفاده کرده‌ایم تا افراد به وسیله همسالان خودشان آموزش ببینند.

او با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در حاشیه شهر‌ها بیشتر است، گفت: برنامه‌های مختلفی، چون پانتومیم و هفت شنبه در این راستا تدوین شده است که در برنامه هفت شنبه جوانان جمعیت هلال احمر در هفت شنبه پیاپی برای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به حاشیه شهر‌ها می‌روند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مطرح کرد: سال گذشته ۲۷۰۰ جوان را آموزش دادیم و آن‌ها باید به ۴۰ نفر آموزش دهند و این تعداد هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند، همچنین در سال گذشته، ۸۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با شرکت بیش از ۲ هزار نفر در برخی از استان‌های کشور و در محیط‌های مدرسه، خوابگاه دانشجویی، دانشگاه و فرهنگسرا‌ها برگزار شد.

گل فشان با اشاره به طرح ناظران سلامت سازمان جوانان بیان کرد: این طرح از روز شنبه آغاز شده است که در آن جوانان جمعیت هلال احمر در مکان‌های پر ازدحام حاضر می‌شوند و مانند بازرس عمل می‌کنند و در صورتی که افراد ماسک نداشته باشند، توسط این جوانان به آن‌ها ماسک داده خواهد شد.