حیوانات هم کرونا می‌گیرند؟

حیوانات هم کرونا می‌گیرند؟ در این گزارش به کرونا در حیوانات و انقال آن پرداخته ایم.   فرانک کونینگس، کارشناس ارشد آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در حساب رسمی توئیتر این سازمان گفت: ویروس SARS-CoV-۲ به احتمال زیاد از طریق یک پانگولین (مورچه خوار پولک دار) یا گونه‌ای از آن‌ها به انسان منتقل شده است.

دو سناریو به احتمال زیاد وجود دارد. اولی این است که ویروس مستقیماً از خفاش به انسان منتقل شده و به سرعت یا به طور کامل سازگار شده است. این یک سناریو ممکن است، اما بعید است. دومین مورد، به احتمال زیاد، این است که ویروس از خفاش به یک یا چند گونه حیوانی رسیده است، او فرصت سازگاری با آن‌ها را داشت و فقط پس از آن به انسانی سرایت کرده .

کونینگس تأکید کرد که یافتن آن نسخه‌ای از ویروس که هنوز با انسان سازگار نشده بود به فهمیدن اینکه چه تغییراتی در ویروس برای آلوده کردن افراد مهم بوده و ایجاد واکسن‌ها و دارو‌های موثرتر کمک می‌کند.

به گفته او ، در حال حاضر مطالعات بر روی حیوانات مختلف از جمله دام و خانگی در حال انجام است تا مشخص شود که آن‌ها در برابر عفونت حساس هستند و آیا می‌توانند منبعی برای ویروس باشند؛ و اینکه ممکن است در آینده برای آن‌ها نیز به واکسن نیاز داشته باشند.

این متخصص افزود: ما می‌دانیم که گربه‌ها و تا حدی سگ‌ها به ویروس حساس هستند. اگر ویروس در آینده نزدیک به گردش خو در بین ما ادامه دهد، ایده خوبی است که آن‌ها را واکسینه کنید. آن‌ها بیمار نمی‌شوند، آن‌ها نمی‌توانند ویروس را به راحتی منتقل کنند، اما می‌توانند آلوده شوند.