طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سازمان ها اجرایی می‌شود

طرح حاج قاسم سلیمانی با همکاری سازمان ها اجرایی می‌شود. دکتر پیرحسین کولیوند  در این باره اظهار کرد: در پی پیگیری بحث قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، خدمت رییس محترم جمعیت هلال احمر رسیدیم. 

وی ادامه داد: مقرر شد که  تمام ظرفیت های نقاهتگاهی از جمله مهمانسراها، اردوگاه ها و سالن هایی که دارند و حتی منابع انسانی که می توانند در اختیار ما بگذارند استفاده کنیم. لیست تمام مراکز و ظرفیت ها را تحویل دادند و قرار شد به صورت رسمی ابلاغ شود. 

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و مدیریت کرونا گفت: به تمام مدیر عامل های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور  ابلاغ شده است. 

وی در خصوص همکاری با وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: شب گذشته گفت و گویی که با دکتر سلطانی فر داشتیم، خوشبختانه دکتر سلطانی فر همواره در بحران و کمک به اورژانس از دستگاه های پیشتاز بودند و در زلزله و سیل هم در آنچه در توان داشتند در اختیار ما گذاشتند. 

وی افزود: دکتر سلطانی فر دیشب اعلام کرد که در سطح استان ها خوابگاه های تجهیز شده ای دارند و می توانیم با حضور نیرو های تخصصی خود از آن ها برای نقاهتگاه و ایزوله استفاده کنیم، که بلافاصله دستور آن به مدیران کل تمام استان ها ابلاغ کردند. همچنین تمام سالن های ورزشی که امکان تبدیل به نقاهتگاه را دارد قرار شد در اختیار ما قرار دهند. 

وی افزود: البته فاز اول ما استفاده از هتل ها مهمانسرا ها و خوابگاه هایی است که بتوانیم شأن و منزلت همه هموطنان را حفظ کنیم و شرایط ایزوله را به سمت هتلینگ ببریم، اما اگر زمانی نیاز گسترده تری داشته باشیم می توانیم از ظرفیت های فاز سوم و چهارم که سالن های ورزشی هستند هم می توانیم استفاده کنیم. 

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یک همکاری جدی هم امیدواریم با بنیاد مستضعفان داشته باشیم و قرار است که آقای مهندس فتاح را هم ملاقات کنیم. 

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح اموزش، بیماریابی و مدیریت کرونا گفت: آیت الله رییسی نیز به جد دستور دادند که هر آنچه در توان دادند در اختیار ما بگذارند.خوشبختانه جلسه خیلی خوبی هم با رییس محترم قوه داشتیم. 

وی افزود: جلساتی هم که با وزارت گردشگری و جهانگردی داشتیم جلسات خوبی بود که قرار شد تمام هتل ها و مهمانسراها به گردشگری و بخش خصوصی را با یکسری امکانات ارزان قیمت در اختیار بگیریم و بتوانیم خدمت رسانی خوبی را به هموطنان خود داشته باشیم. 

وی گفت: مطمئن هستم با همت مردم و همه دستگاه ها غلبه پیدا میکنیم تا بتوانیم جان عزیزان خود را حفظ کنیم و از افزایش آمار مبتلایان جلوگیری کنیم.