ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون فراگیر ارشد پیام نور

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از چهارشنبه، ۵ آذر آغاز شد و چهارشنبه، ۱۲ آذر به پایان می رسد.

او ادامه داد: تا ظهر امروز در این آزمون ۱۲ هزار و ۶۱۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده اند.  

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور روز جمعه، ۱۷ بهمن برگزار خواهد شد.

زرین آمیزی درباره زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون گفت: داوطلبان باید از روز سه‌شنبه، ۱۴ بهمن لغایت پنجشنبه، ۱۶ بهمن با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، برای تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.  

شرایط عمومی 

- متعهد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیانی که مورد قبول قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

- عدم دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی ایران

- نداشتن فساد اخلاق

- عدم اعتیاد به مواد مخدر

- متناسب بودن شرایط جسمانی با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی 

- داشتن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته و بالاتر که باید مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد، از شرایط اصلی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور‌ است.

- دانشجویانی که سال آخر مقطع کارشناسی هستند و تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

- متقاضیان ثبت نام این آزمون فقط مجاز به ثبت نام یک کد رشته امتحانی هستند.

- طلبه‌های حوزه علمیه که دوره سطح ۲ را با موفقیت گذرانده اند، می‌توانند در یکی از رشته‌های علوم انسانی ثبت نام کنند. (مدرک صادره شده طلاب و فضلای حوزه علمیه باید مورد تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و یا خراسان رضوی باشد.)

- داوطبان آقا باید با توجه به مندرجات دفترچه، مشکلی از لحاظ وضعیت نظام وظیفه، برای ثبت نام آزمون نداشته باشند.

گفتنی است، داوطلبان پذیرفته شده نهایی این آزمون به محض ورود به دانشگاه وارد ترم دوم تحصیل می شوند و منابع مطالعه شده در آزمون به عنوان واحد های درسی پاس شده ترم یک محسوب می شود. این داوطلبان از بهمن ماه ترم تحصیلی خود را شروع می کنند.