حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی درگذشت+بیوگرافی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس سابق بنیاد شهید دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی شهیدی محلاتی (زادهٔ ۱۳۲۸ محلات) روحانی و سیاستمدار ایرانی بود، که در هفت سال اول دولت حسن روحانی ، بعنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌کرد. او به سبب بیماری از این سمت استعفا داد.

وی نماینده محلات در دوره سوم مجلس شورای اسلامی بود و در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ بعنوان معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه فعالیت می‌کرد. او در دولت دهم، برای مدت دو سال، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ مشاور رئیس‌جمهور و رئیس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری بود.

بیوگرافی سید محمد علی شهیدی محلاتی

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در سال ۱۳۲۸ در شهرستان محلات متولد شد.
وی پیش از انقلاب در مبارزات علیه رژیم پهلوی حضور پرشوری داشت و همراه با سایر روحانیون اقدامات و فعالیت‌های مؤثری را انجام داد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را بر عهده داشت.
وی پس از آن در سمت‌های گوناگونی به‌عنوان رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه و مشاور رییس جمهور به خدمت ادامه داد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم محلات را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در این زمان به‌عنوان رییس کمیسیون فرهنگ و ارشاد مجلس سوم نیز به خدمت می‌پرداخت.
از دیگر سوابق مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی می‌توان به ریاست موسسه اسلامی مونیخ آلمان، مدیرکل امور مجلس و مشاور وزیر امور خارجه و ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری اشاره کرد.
وی در سال ۱۳۹۲ با حکم دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به‌عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و هم‌زمان با حکمی از سوی مقام معظم رهبری نمایندگی ایشان را در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در سال ۱۳۹۶ مجدداً با حکم رییس جمهور در سمت خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران ابقا شد.
وی در اواخر دوران خدمت خود با مشکلات جسمی و بیماری روبرو شد و با شدت گرفتن بیماری در خردادماه ۱۳۹۹ از سمت خود به‌عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استعفا داد و به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خدمت ادامه داد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در دوران بیماری با وجود مشکلات تمام تلاش و سعی خود را در مسیر خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به کار برد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی سرانجام بامداد روز یکشنبه ۹ آذرماه بر اثر شدت گرفتن بیماری دار فانی را وداع گفت.