میرلوحی خواستار کمک دولت برای خرید اتوبوس و مترو

سید محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود خطاب به رییس جمهور گفت: حمل و نقل عمومی در قوانین متعدد به ویژه در هدفمندی یارانه‌ها و صرفه جویی سوخت و حمل و نقل ریلی مورد توجه و تاکید قانون است، و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مصوبات قابل توجهی در شورای اقتصاد و لوایح دولت صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهرا ن با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته اتوبوسی به تهران داده نشده اظهار کرد: سالهاست که تامین واگن مترو با موانع روبروست و مناقصات خرید واگن از خارج به واسطه تحریم‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران جهت رفع تنگنا‌های موجود، خرید اتوبوس‌ ساخت داخل و ساخت قطار ملی را در دستور کار قرار داده گفت: شهرداری ۲۵۰ اتوبوس خریداری کرده که یکصد دستگاه تحویل داده شده و تا پایان سال تحویل پانصد دستگاه برنامه ریزی شده است.

میر لوحی گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم به شکرانه سرنگونی ترامپ رییس جمهور شرور امریکا دستور دهد دولت در تامین منابع خرید پانصد دستگاه اتوبوس و تامین ساخت ۱۱۰ دستگاه واگن ملی در سال ۱۳۹۹ مشارکت کند تا با تزریق یک هزار دستگاه اتوبوس و ۱۱۰ واگن ملی، بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ رفع شود.