ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به مترو

ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به متروی پایتخت همچنان اجرایی می شود. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره وضعیت کرونا در مترو پایتخت، اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری مترو از همه مسافران از ابتدای شیوع کرونا خواهش کرده که در صورت ابتلا به کرونا و یا دارا بودن علائمی از ابتلا به این بیماری از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو استفاده نکنند.

وی افزود: از خرداد امسال موضوع اجباری شدن استفاده از ماسک در نظر گرفته شد که در ابتدا این مسأله با موضع گرفتن برخی همراه بود ولی پس از آنکه رئیس‌جمهور این موضوع را مطرح کرد استفاده از ماسک در مترو به صورت کامل رعایت شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: پرسنل مترو از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می‌کنند و ما به دنبال راهکارهایی جهت کنترل هر چه بیشتر بیماری کرونا در مترو هستیم.

نوبخت از شخصی‌سازی بلیت‌های مترو خبر داد و گفت:‌این موضوع برای مسافران اجباری نیست ولی با استفاده از این ایده مشتریان وفادار مترو شناسایی و آفر و تخفیفاتی برای آنها ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: با استفاده از کدملی افراد برای آنها بلیت اختصاصی تهیه می‌شود و در صورت عملیاتی شدن این ایده نتایج مؤثری به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران  در پاسخ به این پرسش که آمار تردد مسافران مبتلا به کرونا از طریق مترو چقدر بوده است، گفت: از آقای ایرج حریرچی که اخیرا اطلاعاتی در این زمینه منتشر کرده‌اند بپرسید ما راهکاری شناسایی برای این قضیه نداریم و تخصص‌مان هم نیست.

نوبخت در مورد آمار مسافران مترو گفت:‌تعداد مسافران حداقل به 538 هزار نفر رسیده که البته روز شنبه آمار مسافران بیشتر از روز گذشته بود و به طور کلی کاهش آمار مسافران رعایت هر چه بهتر فاصله اجتماعی را به همراه داشته است.