نحوه دریافت وام بنیاد علوی از دانشگاه‌ها + مبلغ وام

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هر ساله و با شیوع سال تحصیلی مبالغ جدید وام های دانشجویی و ضوابط و شرایط ثبت نام برای دریافت این وام ها را اعلام می‌کند.

امسال نیز صندوق رفاه مبالغ وام‌های دانشجویی را اعلام کرده است با این تفاوت که در سال‌های گذشته صندوق رفاه ۲۱ نوع وام به دانشجویان پرداخت می‌کرد که امسال به ۵ نوع رسیده است.

در سال تحصیلی جدید دانشجویان می‌توانند از ۵ نوع وام ضروری، شهریه، مسکن متاهلی، وام ویژه دکتری، تحصیلی و وام بنیاد علوی برخوردار شوند.

بنیاد علوی طی تفاهم نامه‌ای که با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم منعقد کرده است، سالانه به منظور حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت و مستعد، اعتباری را در قالب «وام بنیاد علوی» در اختیار دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مناطق محروم قرار می‌دهد. 

هدف بنیاد علوی از تخصیص بودجه برای اعطای وام، حمایت از دانشجویان کم‌بضاعت و مستعد است، بنابراین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به عنوان رابط بین دانشجویان و بنیاد علوی، بودجه تخصیص داده شده را عموما به دانشگاه‌های مناطق محروم اختصاص می‌دهد و از دانشگاه‌ها می‌خواهد ضمن انجام پروسه ثبت‌نام از متقاضایان، آن‌ها را به صندوق رفاه دانشجویان معرفی کند تا وام بنیاد علوی در اختیارشان قرار گیرد.

 شروط تعیین شده برای دریافت وام علوی

۱- دانشجوی متقاضی باید در یکی از دوره‌های روزانه و شبانه تحصیل کند.

۲- معدل دانشجوی متقاضی باید ۱۴ و بالاتر باشد.

۳- تهیه نامه کسر حقوق از ضامن کارمند الزامی است.

۴- دانشجوی متقاضی دارای یکی از این شرایط شامل نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی دانشگاه‌های کشور، نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی بین‌المللی، شهر محل تولد در مناطق محروم باشد، بسیجی فعال با تأیید ارگان‌های ذیربط، همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه، همسر و فرزند آزاده، همسر و فرزند جانباز با ۵۰ درصد جانبازی، همسر و فرزند شهید است.

مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی و مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام استفاده کنند.

۱۵ آذر آخرین مهلت دریافت وام علوی

مهلت ثبت نام برای وام بنیاد علوی از ۳۰ مهر آغاز شده و ۱۵ آذر به پایان می‌رسد. دانشجوی روزانه و نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه پیام نور مورد تایید بنیاد علوی شامل دریافت این وام می‌شوند. وام بنیاد علوی به دانشجویان با مبالغ ذیل از طریق آن بنیاد پرداخت می‌شود. این وام برای دانشجویان مجرد ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال و برای دانشجویان متاهل ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.

وام بنیاد علوی بدون سود است و ۶ ماه بعد از فراغت از تحصیل دانشجو به باز پرداخت آن اقدام می‌کند و بازپرداخت آن ۲۰ ماهه خواهد بود.

مدارک لازم جهت ارائه به امور دانشجویی

- اعطای وام تنها پس از اخذ نامه کسر حقوق از ضامن کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه‌های دولتی مجاز است.

- ارائه شماره حساب مستند بانک تجارت

- تکمیل فرم وام مربوطه

- ارائه کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی و کارت بانکی