استعلام مدارک تحصیلی خارج از کشور مجازی انجام شود

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌های سراسری ، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، و فنی و حرفه‌ای از ممنوعیت مکاتبه اداری و لزوم مراجعه به پورتال portal.saorg.ir جهت استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشورخبر داد.

معاون وزیر علوم در این ابلاغیه نوشت: از آنجایی که ارزشیابی تمام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشور در اداره کل امور دانش‌آموختگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، لذا برای‌استعلام ارزشنامه‌های دانش‌آموختگانی که پیش‌تر ارزشنامه آن‌ها بدون درج QRCode صادر شده است باید به‌پورتال سازمان به نشانی portal.saorg.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام اولیه در قسمت خدمات/ اداره کل امور دانش‌آموختگان / دریافت کد صحت ارزشنامه‌های قدیمی خارج از کشور، نسبت به اخذ QR Code اقدام کنند.

او ادامه داد: سپس آن واحد می‌تواند با مراجعه به پورتال یاد شده از بخش استعلام کد صحت، نسبت به صحت و سقم ارزشنامه اطمینان حاصل کند. از هرگونه مکاتبات اداری برای استعلام مدارک تحصیلی خارج از کشور جدا خودداری شود. ضمناً برای آگاهی از نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی و نیز اخذ QR Code توسط متقاضیان کلیپ آموزشی به نشانی portal.saorg.ir/Grad-video-Help پیش بینی شده است.