قبولی ۳۱۱ نفر از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کنکور سراسری

جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص رشد آمار دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور اظهار کرد: آمار پذیرفته شدگان کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته نشان از رشد ۱۰ درصدی در حوزه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دارد.

او افزود: بر اساس آمار و ارقام ۱۲۶ نفر از این دانش آموزان پسر و ۱۸۵ نفر یعنی ۶۰‌ درصد قبول شدگان نیز دختر هستند.

حسینی تصریح کرد: ۲۱ نفر از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کنکور سال جاری رتبه‌های سه رقمی را کسب کرده اند و برخی از آنان نیر رتبه‌های زیر صد را کسب کرده اند.

او با ارائه آماری از پذیرفته شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۷۱ نفر از این تعداد از گروه جسمی حرکتی، ۱۲۵ نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰ نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه‌هاست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برخی از رتبه‌های زیر صد بیان کرد: نازنین اسد زاده از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است که رتبه ۶ کشوری در گروه هنر را کسب کرده و هم اکنون در رشته هنر‌های تجسمی مشغول به تحصیل است.

او افزود: الهام احمدی نیز رتبه ۲۴کشوری گروه هنر را کسب کرده و در رشته هنر‌های تجسمی مشغول به تحصیل است.

حسینی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵ و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱ و ‌پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴ و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیاز‌های ویژه هستند.

او با اشاره به گستردگی رشته‌های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته‌های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر است.